Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:5
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:4

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2020, br. 167, str. 382-393
Odnos naučne fantastike i oglašavanja
Univerzitet Metropolitan, Beograd
Ključne reči: proizvod; nove tehnologije; "Istrebljivač"; "Duh u školjki"
Sažetak
Rad se bavi odnosom naučne fantastike i oglašavanja, konkretno predstavama oglašavanja u naučnoj fantastici (film, književnost i strip) i pretvaranjem njihove forme u realnost. Takođe, navodi primere uticaja realnosti koja u formi određenog estetskog diskursa može dati viđenje budućnosti i potencijalnih formi i načina oglašavanja. Pored toga, tretira moguće načine oglašavanja korišćenjem (novih) tehnologija, predviđene prikazima budućnosti u alternativnim filmskim univerzumima-naučnoj fantastici. Autori naročito analiziraju film "Istrebljivač" i njegove vizionarske elemente u smislu predviđanja buduće stvarnosti, tj. kako i u kojoj meri su, u svojim predstavama budućnosti, bili u pravu kada su u pitanju tehnološke inovacije koje se koriste u savremenom oglašavanju. Rad, tako, ukazuje na uzročno-posledičnu vezu između nastajanja fiktivnih tehnologija na filmu i vrlo brzog prototipiranja i osposobljavanja istih ili sličnih za potrebe reklamiranja. Takođe, rad pravi osvrt na konzistentnost vizuelnog jezika reklamiranja kroz analizu kultnih filmova "Istrebljivač", "Duh u školjki" i "Istrebljivač 2049".
Reference
Brey, P. (2014) The physical and social reality of virtual worlds. u: Grimshaw, M. [ur.] The Oxford Handbook of Virtuality, Oxford: Oxford University Press
Bukatman, S. (1993) Terminal identity: The virtual subject in postmodern science fiction. Durham - London: Duke University Press
Christie, J. (1992) Of Ais and others: William Gibson's transit. u: Slusser G., Shippey T. [ur.] Fiction 2000: Cyberpunk and the Future of Narrative, Athens: University of Georgia, pp. 191-207
Debord, G. (1992) La Société du spectacle. Gallimard
Lacan, J. (2001) The mirror stage as formative of the function of the I. London: Routledge Classics
Landsberg, A. (1995) Prosthetic memory: Total recall and Blade Runner. u: Featherstone M., Burrows R. [ur.] Cyberspace, Cyberbodies, Cyberpunk, London: SAGE, pp. 175-189
Ličina, M., Perić, N. (2019) Virtuelna realnost i video igre kao prošireni mediji filma. Phlogiston, 27, str. 185-201
Parker, V. (2007) William Gibson: Sci-Fi icon becomes prophet of the present. College Crier, 6 (2)
Pohl, F., Kornbluth, C. (1953) The space merchants. Briliant Books
Sammon, P. (1996) Future noir: The making of Blade Runner. New York: Harper
Venturi, R., Braun, D., Izenur, S. (1990) Pouke Las Vegasa - zaboravljeni simbolizam arhitektonske forme. Beograd: Građevinska knjiga
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: stručni članak
DOI: 10.5937/kultura2067382P
objavljen u SCIndeksu: 26.09.2020.

Povezani članci

Kultura (2010)
The culture of modern spectacle
Prijatelj Erika

Kultura (2012)
Kultura i sreća
Milivojević Tatjana

Kultura (2015)
Refleksi studija kulture u romanu Mao II Dona Delila
Stojmenović Violeta

prikaži sve [7]