Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:0
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
1997, vol. 40, br. 3-4, str. 193-200
Strategija i restrukturiranje preduzeća u ekonomskoj krizi
Institut za spoljnu trgovinu, Beograd
Ključne reči: menadžment; marketing, restrukturiranje; strategija; preduzetništvo; adaptabilnost
Sažetak
Prilagođavanje preduzeća promenama u okruženju je imperativ njegovog poslovanja, pa time i permanentan proces. U sadašnjim uslovima, pored niza elemenata iz okruženja, koji će trajnije delovati na izbor strategije razvoja i tekuće ekonomske politike snažno će doći do izražaja i potreba da se u što kraćem roku prevaziđu posledice kriznog perioda. Značaj menadžmenta u kriznom periodu i značaj restrukturiranja preduzeća (u pogledu efikasne marketing strategije i revitalizacije, preorijentacije, ekspanzije, diversifikacije ili promene vlasničke strukture) u uslovima opšte krize je presudan. Zadatak marketinga (izazovi tranzitnog perioda) je da mogućnosti preduzeća identifikuje, anticipira, dimenzionira i da potrebe reagovanja preduzeća raščlani na permanentne, urgentne i/ili odložive (pravi proizvod na pravom mestu u pravo vreme i po pravoj ceni). Reakcija menadžmenta ogleda se u identifikovanju ključnih strateških pitanja u kriznom periodu, i fleksibilnom odlučivanju o konkretnom problemu.
Reference
Brayshaw, R.E., Samuels, J.M., Wilkes, F.M. (1990) Management of company finance. London, itd: Chapman and Hall
Hayden, C. (1986) The handbook of strategic expertise. New York, itd: Free Press
Jović, M.B. (1994) Marketing strategija u ekonomiji bez rasta. Marketing, vol. 25, br. 1, str. 5-8
Rock, M., Rock, R. (1990) Corporate restructuring. New York, itd: McGraw-Hill
Slatter, S. (1987) Corporate recovery: Successful turnaround strategies and their implementation. Harmondsworth, itd: Penguin Books
Webster, F.E. (1992) The changing role of marketing in the corporation. Journal of Marketing, vol. 56, 4, str. 1-17
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 02.06.2007.