- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:5
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:3
|
|
2018, vol. 73, br. 5, str. 691-695
|
Saobraćajni sistem organizovan u funkciji savremenog razvoja turizma
Transportation system organized within a function of a modern tourism development
Sažetak
Evolucija saobraćajnih tržišnih uslova podržana dinamičnim razvojem tehnologije i pojačanim zahtjevima za uslugama prevoza inicirala je potrebu za strateškim metodološkim i analitičkim konceptom usmjerenim ka uspostavljanju saobraćajnog sistema koji će stepenom bezbijednosti, efikasnosti i organizacije obezbijediti neophodnu teritorijalnu i vremensku usklađenost, kao faktora koji determinišu dostupnost i pozicioniranje turističkih destinacija na savremenom turističkom tržištu. U tom cilju, sprovedeno istraživanje je usmjereno ka identifikovanju stepena međuzavisnosti razvoja saobraćaja i turizma, zasnovano na analizi teorijskih koncepata i determinisanju osnovnih dimenzija savremenog saobraćajnog sistema, kako bi shodno karakteristikama savremenog saobraćajnog i turističkog tržišta istakli značaj uspostavljanja saobraćajnog sistema organizovanog u funkciji savremenog razvoja turizma.
Abstract
The evolution of transport market conditions strengthened by dynamic development of technology and increased demands for transport services compels for an improved strategic methodological and analytical concept aimed at establishing a transportation system that will ensure the necessary compliance factors including: safety, efficiency and spatio-temporal harmony, all required for successful establishment of tourist destinations availability and positioning in the modern tourism marketplace. To this end, the conducted research aims to identify the degree of interdependence between the development of transport and tourism based on the analysis of theoretical concepts and defined dimensions of modern transportation system in order to emphasize main hallmarks of the modern transport and tourism market in the process of establishing a transportation system organized in the function of a modern tourism development.
|
|
|
Reference
|
2
|
Božić, V.S., Novaković, S. (2008) Ekonomija saobraćaja - sa elementima logistike. Beograd: Ekonomski fakultet
|
6
|
Buhalis, D., Costa, C. (2006) Tourism business frontiers. Oxford: Elsever Butterworth Heinemann
|
|
Culpan, R. (1987) International tourism model for developing economies. Annals of Tourism Research, 14(4): 541-552
|
2
|
Dwyer, L., Forsyth, P., Dwyer, W. (2010) Tourism Economics and Policy. New York: Channel View Publications
|
|
Lumsdon, L., Page, S. (2004) Tourism and Transport - Issues and Agenda for the New Millennium. New York: Routledge
|
|
Matias, Á., Nijkamp, P., Sarmento, M. (2011) Impact of Tourism. u: Matias, Álvaro; Nijkamp, Peter; Sarmento, Manuela [ur.] Tourism Economics, Heidelberg: Springer Nature, str. 1-8
|
22
|
Popesku, J. (2011) Menadžment turističke destinacije. Beograd: Uni-verzitet Singidunum
|
|
Rodrigue, J.P., Comtois, C., Slack, B. (2013) The Geography of Transport System. New York, 3rd edition
|
2
|
Vešović, V. (2009) Strateški menadžment u saobraćaju. Berane: Fakultet za menadžment u saobraćaju i komunikacijama
|
|
|
|