Metrika

  • citati u SCIndeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2009, vol. 57, br. 7-9, str. 29-38
Uloga marketinga u savremenoj tekstilnoj proizvodnji
Univerzitet u Beogradu, Tehnički fakultet u Boru

e-adresadriznic@tf.bor.ac.rs, surosevic@tf.bor.ac.rs
Sažetak
Da bi uspela na tržištu i ostvarila profit, preduzeća u tekstilnoj industriji moraju imati jasno definisanu i prihvaćenu marketing filozofiju, a strategija marketinga, tj. njeno definisanje, sprovođenje i kontrola moraju predstavljati centralno područje strateškog upravljanja. Strategija marketinga kao proces izbora i sprovođenja adekvatnih pravaca akcije na ciljnim tržištima je pretpostavka rasta, razvoja i opstanka tekstilne industrije u Srbiji. Domaće kompanije imaju šansu da uz okupljanje stručnog kadra ostvare dobre rezultate na domaćem i svetskom tržištu odevnih predmeta, odnosno bolji imidž i pozicioniranost u svesti potrošača. Pod uslovom da budu spremne, otvorene i osposobljene da prihvate nova znanja neophodna za svoje poslovanje i dovoljno aktivne i dinamične da ta znanja i primene. Tržišni način poslovanja uz sve prisutniju konkurenciju stranih proizvoda otvoriće prostor za promenu koncepta strateškog marketinga u poslovanju domaćih tekstilnih preduzeća. Tržište tekstilnih proizvoda u sadašnjem vremenu brzih promena dobija forme globalizacije, ali uz jasno izražen nacionalni aspekt. Pokušaji mnogih domaćih kompanija da stvore svetski poznatu robnu marku nije uspeo iz razloga nepoznavanja osnova marketinškog nastupa na tržištu.
Reference
*** Tabelarni prikaz poslovanja industrije tekstila, odeće, kože i obuće, januar-avgust 2008. godine. Privredna komora Srbije, udruženje za industriju tekstila, odeće, kože i obuće
*** (2002) Strategija privrednog razvoja Srbije do 2010 godine. Beograd: Vlada Republike Srbije - Ministarstvo za nauku, tehnologiju i razvoj, 2- tekstilna industrija,Svetlana Milosavljević
Gašović, M. (1998) Modni marketing. Beograd: Institut ekonomskih nauka
Kotler, P.J., Keller, K.L. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data status
Ministarstvo za nauku, tehnologiju i razvoj Republike Srbije (2003) Strategija industrijskog razvoja Srbije do 2010. godine. Beograd, Podseparat za industriju tekstila
Privredna komora Srbije (2006) Tekstilna industrija Srbije. Beograd
Riznić, D., Manić, M., Dukić, A. (2009) Koncept kvaliteta marketinga u uslovima krize. u: Međunarodna konferencija ICDQM Upravljanje kvalitetom i pouzdanošću (XII), Beograd
Riznić, D. (2003) Strategija marketinga proizvođača bezalkoholnih pića. Kragujevac: Napredak
Stavrić, B.J., Kokeza, G., Riznić, D. (2003) Ekonomika preduzeća, menadžment i marketing u funkciji profita. Aranđelovac: GIP Zapis
Urošević, S. (2009) Kvalitet - preduslov ostvarivanja prosperiteta i konkurentnosti tekstilne industrije. Menadžment totalnim kvalitetom i izvrsnost, vol. 37, br. 1-2, str. 121-126
Urošević, S. (2007) Savremeni koncept poslovanja i unaprenenja stručnih kadrova u tekstilnoj industriji. Zrenjanin: Tehnički fakultet 'Mihajlo Pupin', doktorska disertacija
Vasiljević, M. (2005) Dizajn - savremeni pogledi. Beograd: Fakultet za dizajn
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
objavljen u SCIndeksu: 16.02.2010.

Povezani članci