- citati u SCIndeksu: [2]
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:1
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
|
|
2009, vol. 57, br. 7-9, str. 29-38
|
Uloga marketinga u savremenoj tekstilnoj proizvodnji
Marketing role in contemporary textile production
Sažetak
Da bi uspela na tržištu i ostvarila profit, preduzeća u tekstilnoj industriji moraju imati jasno definisanu i prihvaćenu marketing filozofiju, a strategija marketinga, tj. njeno definisanje, sprovođenje i kontrola moraju predstavljati centralno područje strateškog upravljanja. Strategija marketinga kao proces izbora i sprovođenja adekvatnih pravaca akcije na ciljnim tržištima je pretpostavka rasta, razvoja i opstanka tekstilne industrije u Srbiji. Domaće kompanije imaju šansu da uz okupljanje stručnog kadra ostvare dobre rezultate na domaćem i svetskom tržištu odevnih predmeta, odnosno bolji imidž i pozicioniranost u svesti potrošača. Pod uslovom da budu spremne, otvorene i osposobljene da prihvate nova znanja neophodna za svoje poslovanje i dovoljno aktivne i dinamične da ta znanja i primene. Tržišni način poslovanja uz sve prisutniju konkurenciju stranih proizvoda otvoriće prostor za promenu koncepta strateškog marketinga u poslovanju domaćih tekstilnih preduzeća. Tržište tekstilnih proizvoda u sadašnjem vremenu brzih promena dobija forme globalizacije, ali uz jasno izražen nacionalni aspekt. Pokušaji mnogih domaćih kompanija da stvore svetski poznatu robnu marku nije uspeo iz razloga nepoznavanja osnova marketinškog nastupa na tržištu.
Abstract
In order to succeed in the market and realized profit, enterprises in the textile industry must have a clearly defined and accepted marketing philosophy and marketing strategy, i.e. its definition, implementation and control must be the central area of strategic management. Marketing strategy as a process of selecting and implementing appropriate action on the directions of target markets is a prerequisite for growth, development and survival of textile industry in Serbia. Domestic companies have the opportunity along with the professional staff to achieve good results in the domestic and world clothes markets, and a better image and position in the minds of consumers. Under the condition to be ready open and enable to accept the new knowledge necessary for their business and enough active and dynamic to apply the knowledge. Market way of doing business along with more immanent concurrence will provide area to change the concept of strategic marketing in local textile companies. The market for textile products in this time of rapid change receives forms of globalization, but with a clearly expressed national aspect. Efforts of many local companies to create a world famous brand has failed because of ignorance based on market performance in the market.
|
|
|
Reference
|
|
*** Tabelarni prikaz poslovanja industrije tekstila, odeće, kože i obuće, januar-avgust 2008. godine. Privredna komora Srbije, udruženje za industriju tekstila, odeće, kože i obuće
|
|
*** (2002) Strategija privrednog razvoja Srbije do 2010 godine. Beograd: Vlada Republike Srbije - Ministarstvo za nauku, tehnologiju i razvoj, 2- tekstilna industrija,Svetlana Milosavljević
|
8
|
Gašović, M. (1998) Modni marketing. Beograd: Institut ekonomskih nauka
|
28
|
Kotler, P.J., Keller, K.L. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data status
|
7
|
Ministarstvo za nauku, tehnologiju i razvoj Republike Srbije (2003) Strategija industrijskog razvoja Srbije do 2010. godine. Beograd, Podseparat za industriju tekstila
|
4
|
Privredna komora Srbije (2006) Tekstilna industrija Srbije. Beograd
|
|
Riznić, D., Manić, M., Dukić, A. (2009) Koncept kvaliteta marketinga u uslovima krize. u: Međunarodna konferencija ICDQM Upravljanje kvalitetom i pouzdanošću (XII), Beograd
|
1
|
Riznić, D. (2003) Strategija marketinga proizvođača bezalkoholnih pića. Kragujevac: Napredak
|
1
|
Stavrić, B.J., Kokeza, G., Riznić, D. (2003) Ekonomika preduzeća, menadžment i marketing u funkciji profita. Aranđelovac: GIP Zapis
|
1
|
Urošević, S. (2009) Kvalitet - preduslov ostvarivanja prosperiteta i konkurentnosti tekstilne industrije. Menadžment totalnim kvalitetom i izvrsnost, vol. 37, br. 1-2, str. 121-126
|
3
|
Urošević, S. (2007) Savremeni koncept poslovanja i unaprenenja stručnih kadrova u tekstilnoj industriji. Zrenjanin: Tehnički fakultet 'Mihajlo Pupin', doktorska disertacija
|
2
|
Vasiljević, M. (2005) Dizajn - savremeni pogledi. Beograd: Fakultet za dizajn
|
|
|
|