Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:15
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:7

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2021, vol. 69, br. 4, str. 4-13
Teze za nove strategije rada i razvoja tekstilne i odevne industrije, deo 3
Univerzitet 'Union - Nikola Tesla', Fakultet primenjenih nauka, Niš

e-adresadragandimitrijevicnis@gmail.com
Sažetak
Moderno poslovanje tekstilne i odevne industrije podrazumeva fragmentaciju proizvoda koja se nadovezuje na defragmentaciju proizvodnog ciklusa na globalnom nivou, što je danas olakšano tehnicko-tehnoloskim inovacijama. Dominacija korporativnog entiteta u savremenoj privredi znaci da svako preduzeće mora permanentno pratiti promene, radi aktivnog angazovanja na kontinuiranom generisanju konkurentskih prednosti. Može se reći da osnovu savremene konkurentnosti danas čine kvalitet, fleksibilnost, postojanje sirovinske baze, stepen automatizacije, organizacione inovacije, ljudski resursi i klastersko poslovanje, dok su kreativnost-originalni dizajn, specijalizacija, diversifikacija, tehničko-tehnološke inovacije, e-poslovanje i cirkularna ekonomija ključni faktori održavanja konkurentske pozicije na globalnom tržistu. Koegzistencija sa novim globalnim pravilima je neminovnost savremenih strategija rada i razvoja tekstilne i odevne industrije, koja izmedju ostalog zahteva kontinuirano ulaganje u podizanje produktivnosti ili kredibilnosti proizvoda, korišćenjem međunarodno prihvaćenih metoda sertifikacije, pokretanjem novih linija proizvoda i širenjem tržišta osvajanjem novih segmenata na različitim osnovama (marketing, brendiranje, Online trgovina, reciklaža, brza moda, itd.). Neophodno je napomenuti da pored svih navedenih faktora uticaja (deo - 1, 2 i 3) na rad i razvoj preduzeća tekstilne i odevne industrije, koji bi morali biti sastavni deo novih strategija, postoje i drugi faktori koji mogu biti važni ili čak od presudnog uticaja za uspešan i efikasan rad, razvoj i poslovanje preduzeća tekstilne i odevne industrije.
Reference
*** (2017) E-poslovanje za konkurentnost vašeg preduzeća u digitalnom svetu - praktičan vodič za MSP i preduzetnike u Srbiji. E-Busines. www.eposlovanje.biz
Bukvić, R., Petrović, D. (2020) Current status and perspectives of the textile industry in Serbia. u: International Conference (10th) 'Economics and Management-Based on New Technologies' EMoNT-2020, Vrnjačka Banja, 1-7
Ćuzović, Đ., Sokolov-Mladenović, S. (2014) Globalizacija i digitalna ekonomija. u: The International Scientific Conference - Sinteza 2014 (1st), Proceedings of, Belgrade: Singidunum University, str. 143-147
Denić, D., Bošković, G., Pavlović, A., Jovičić, N. (2021) Cirkularna ekonomija u tekstilnoj industriji. Tekstilna industrija, vol. 69, br. 1, str. 47-57
Dimitrijević, D., Urošević, S., Nešić, J. (2021) Possibilities and guidelines for the development of the Serbian textile industry. u: International Conference (IV) 'Contemporary Trends and Innovations in the Textile Industry', 16-17 September 2021., Belgrade, 273-283
Dimitrijević, D. (2021) Teze za nove strategije razvoja tekstilne i odevne industrije - deo 2. Tekstilna industrija, vol. 69, br. 1, str. 36-46
Dimitrijević, D. (2020) Teze za nove strategije razvoja tekstilne i odevne industrije - deo 1. Tekstilna industrija, vol. 68, br. 4, str. 65-76
Dimitrijević, D., Spaić, O., Urošević, S., Adamović, Ž., Đurić, Ž. (2018) Korelacija specifičnih performansi MSP odevne industrije država u razvoju i implementacija IKT tehnologija. Tekstilna industrija, vol. 66, br. 1, str. 42-54
Dobrosavljević, A. (2019) Upravljanje kreativnim i radno-intenzivnim poslovnim procesima odevne industrije. Tekstilna industrija, vol. 67, br. 4, str. 58-66
European Commission (2012) Manifesto for a Resource-Efficient Europe. Brussels, Manifesto & Policy Recommendations
Hines, T., Bruce, M. (2007) Fashion Marketing: Contemporary Issues. Elsevier Ltd
Kokeza, G., Urošević, S. (2018) Strateški pravci razvoja tekstilne i odevne industrije u Republici Srbiji. Tekstilna industrija, vol. 66, br. 4, str. 69-78
Kotler, Ph. 11 powerful marketing quotes. Emerald Publishing, www.emeraldgrouppublishing.com
Krstić, G., Radulović, B. (2018) Siva ekonomija u Srbiji 2017 - procena obima, karakteristike učesnika i determinante. NALED
Mandarić, M. (2016) Strategijski brend menadžment. Vrnjačka banja, www.hit-vb.kg.ac.rs
Medyakova, E.M., Kislitskaya, N.A., Kudinova, S.G., Gerba, V.A. (2020) COVID-19 as a trigger for global transport infrastructure digitalization. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 918(1): 012227-012227
o'Cass A., Sok, P. (2014) The role of intellectual resources, product innovation capability, reputational resources and marketing capability combinations in firm growth. International Small Business, 32: 996-1018
Paunović, M. (2017) Strategijsko upravljanje modnim brendom na osnovu teorije ličnosti potrošača. Tekstilna industrija, vol. 65, br. 3, str. 9-18
Pernick, R., Wilder, C. (2007) The Clean Tech Revolution: The Next Big Growth and Investment Opportunity. Harper Business, 1st edition
Petrović, G., Urošević, S., Karabašević, D., Maksimović, M. (2017) Stanje i perspektive razvoja tekstilne industrije u Srbiji. Tekstilna industrija, vol. 65, br. 3, str. 4-8
Risteski, S., Srebrenkoska, V. (2020) Tekstilni otpad iz konfekcijske industrije i mogućnosti za njegovu reciklažu. Tekstilna industrija, vol. 68, br. 4, str. 77-82
Shaikh, Z.A. (2018) Towards Sustainable Development: A Review of Green Technologies. Trends in Renewable Energy, 4(1): 1-14
Skupština UN (2000) Milenijumska deklaracija UN. u: 55. zasedanje - IV. Zaštita zajednicke životne sredine, Cilj 7 - Osigurati samoodrživost životne sredine, A/RES/55/2
Szczepański, M., Zachariadis, I. (2019) Industrial policy in an enlarged Europe. European Commission, PE 644.201
Teodoro, A., Rodriguez, L. (2020) Textile and garment supply chains in times of COVID-19: Challenges for developing countries. UNCTAD Transport and Trade Facilitation Newsletter, 53(86)
Vesić, D. (2010) Uticaj globalizacije poslovanja na privredni sistem Srbije. Međunarodni problemi, vol. 62, br. 1, str. 136-164
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
DOI: 10.5937/tekstind2104004D
primljen: 16.09.2021.
revidiran: 15.10.2021.
prihvaćen: 20.10.2021.
objavljen u SCIndeksu: 07.01.2022.
Creative Commons License 4.0

Povezani članci