2017, vol. 65, br. 4, str. 1060-1079
|
Organizacija inžinjerijskih radova pri uspostavljanju mosnog mesta prelaska od pontonskog materijala klase 20
Organization of engineering works in deploying a bridge crossing point made of class 20 pontoon material
Sažetak
Prilikom upotrebe pontonskog materijala za uspostavljanje mosnog i/ili neke druge vrste prelaska preko vodene prepreke (skelskog, desantnog), vrlo je važna organizacija izvođenja radova prilikom pripreme, u toku uspostavljanja, ali i pri dezangažovanju jedinica i pontonskog materijala za uspostavu i održavanje mesta prelaska. Za izvođenje ovih radova u Vojsci Srbije postoje specijalizovane ( namenske) jedinice. To su jedinice jedne od specijalnosti u okviru roda inžinjerije , pontonirske specijalnosti, koje egzistiraju u okviru pontonirskih bataljona, odnosno u okviru Rečne flotile ( jedinica ranga brigade). Organizacija inžinjerijskih radova koja je opisana u članku predstavlja, u stvari, iznalaženje najcelishodnijeg rešenja u pogledu upotrebe pokretnih stvari, ali i naprezanja ljudstva, pri uspostavljanju mosnog mesta prelaska od pontonskog materijala, nosivosti 20 t. Nedostatak savremene literature samo je jedan u nizu problema sa kojima se srusreću starešine prilikom izrade osnovnih dokumenata za uspostavljanje MMP-a ( postojeća literatura je iz 70 -ih i 80-ih godina prošlog veka), te se pri radu sa ovim sredstvima i pri izradi projektne dokumentacije uglavnom oslanjaju na praktična iskustva.
Abstract
When using pontoon material for deploying a bridge crossing point and/or some other type of crossing of water obstacles (ferry, landing), it is very important to organize works during the preparation, construction and disengagement of pontoon units and materials for the deployment and maintenance of already deployed crossing points. In the Serbian Armed Forces (SAF) there are specialized units for such works within military engineering, pontoon battalions, and within the River Flotilla (brigade units). The organization of engineering works given in the article represents a method for finding solutions to the use of movable assets and personnel in establishing bridge crossing points (BCPs) made of pontoon materials with a capacity of 20 t. The lack of contemporary literature in drafting the basic documents for the establishment of BCPs (existing literature dates from the 70s and 80s of the last century) is only one of the problems encountered when working in this area so, in the preparation of project documentation, experience from practice is heavily relied upon.
|