Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:18
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:10

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2019, vol. 53, br. 2, str. 556-576
Uticaj estetskog vaspitanja na formiranje ličnog identiteta dece i mladih
aUniverzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet likovnih umetnosti
bUniverzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, Odsek likovnih umetnosti

e-adresaargus4@mts.rs, mlcvojvodic@yahoo.com
Ključne reči: lični identitet; emancipacija ličnosti; estetsko vaspitanje; nastava likovne kulture
Sažetak
Današnje društvo, okrenuto prosperitetu, posebno je zainteresovano za razvoj identiteta pojedinaca. Paralelno sa uniformnošću i konformizmom, koji dovode do aktuelne krize ličnog identiteta, naglašava se važnost svesti pojedinca o sopstvenom identitetu. Ovaj dualizam i kulturni okviri u kojima mlada osoba sazreva u velikoj meri određuju i integrišu njegovu ličnost, te utiču na formiranje i razvoj ličnog identiteta. U društvu koje neguje emancipatorsku klimu, formiraju se uslovi koji pogoduju izgradnji samosvesnih, odgovornih i produktivnih članova društva. Upravo obrazovanje i nastava likovne kulture pruža mogućnost za razvoj kreativnosti, stvaralačke komunikacije i estetski razvoj, što utiče i na emancipaciju, socijalizaciju i razvoj ličnog identiteta učenika.
Reference
Aleksander, V. (2007) Sociology of art: Research of beautiful and popular forms. Beograd: Clio, Transl. Jelena Kosovac, In Serbian
Drašković, B. (1998) Giving and educational odyssey: Everything started with the question: Mentor's work - yes or no?. Beograd: ABC Grafika, In Serbian
Filipović, S. (2011) Methodology of art education. Beograd: Univerzitet umetnosti u Beogradu, In Serbian
Filipović, V., ur. (1989) Philosophical dictionary. Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, In Serbian
Francastel, P. (1974) Studies in sociology of art. Beograd: Nolit, In Serbian
Gajić, O. (1999) Art: My chosen reality. Novi Sad: Savez pedagoških društava Vojvodine, In Serbian
Halpern, C. (2009) Should I stop talking about identity?. u: Catherine Halpern, Jean-Claude Ruano-Borbalan [ur.] Identity (es): The individual, the group, society, Beograd: Clio, In Serbian, 17-27
Kamenov, E. (2006) Model B pre-school curriculum. Novi Sad: Dragon, In Serbian
Karlavaris, B., Kraguljac, M. (1981) Developing creativity through art education in elementary school. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Karlavaris, B. (1986) Methods of art education of preschool children. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, In Serbian
Karlavaris, B., Kelbli, J., Stanojević-Kastori, M. (1986) Methodology of art preschool education for the 4th year of the Pedagogical Academy. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, In Serbian
Karlavaris, B., Barat, A., Kamenov, E. (1988) Development of creativity in the function of emancipation personality through art education. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja, In Serbian
Koković, D. (2004) Sociology of art. Novi Sad: Akademija umetnosti, In Serbian
Koković, D. (2005) Cracks of culture. Novi Sad: Prometej, In Serbian
Majl, A. (1968) Creativity in teaching. Sarajevo: Svjetlost, In Serbian, transl. Zdenka Pregelj
Marković, D.Ž., Bulatović, I. (2014) Sociology: Basic concepts and modern society. Beograd: Beogradska poslovna škola - Visoka škola strukovnih studija, In Serbian
Panić, V. (1989) Psychological research of artistic creativity. Beograd: Naučna knjiga, In Serbian
Piaget, J. (1954) L'éducation artistique et le psychologie d'enfant - Art et Ėducation. Paris: UNESCO
Read, H. (1958) Education through art. London: Faber and Faber
Read, H. (1971) Art and alienation. Zagreb: Mladost, In Serbian
Ruano-Borbalan, J.-C. (2009) Identity Building. u: Catherine Halpern, Jean-Claude Ruano-Borbalan [ur.] Identity (es): The individual, the group, society, Beograd: Clio, In Serbian, 5-16
Stojanović-Đorđević, T. (2015) On the need and possibilities of the realization of national and global values at school. Radovi: časopis za društvene i humanističke nauke, In Serbian, vol. 2, no. 22
Šuvaković, U., Kragović, B. (2015) Globalization and cultural identities. u: V. Vukotić, D. Šuković, M. Rašević, S. Maksimović, V. [ur.] Globalization and Culture, Beograd: Institut društvenih nauka, Centar za ekonomska istraživanja, In Serbian, 297-303
Vilotijević, N.M., Mitić, L.B., Vilotijević, G.M. (2018) Obrazovanje ličnosti - između spoljnog determinizma i slobode. Sociološki pregled, vol. 52, br. 3, str. 915-937
Vojvodić, M. (2015) Effect of artistic creativity in formation children and young people identity. u: Umetnost i teorija - zbornik Fakulteta likovnih umetnosti, 1 (2), 64-71. [In Serbian]
Vojvodić, M. (2018) Teacher competences as a factor in the development of artistic creation of pupils of elementary school age. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, In Serbian, doctoral dissertation
 

O članku

jezik rada: srpski, engleski
vrsta rada: pregledni članak
DOI: 10.5937/socpreg53-20949
objavljen u SCIndeksu: 09.09.2019.
metod recenzije: dvostruko anoniman
Creative Commons License 4.0