Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:5
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
1995, vol. 29, br. 4, str. 463-476
Sociološka analiza 'marketing strategija'
Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
Ključne reči: marketing; marketing strategije; sociologija marketinga; marketing u Srbiji
Sažetak
Ovim radom nastoji se pokazati da su sociološka saznanja posebno relevantna za razmatranja (teorijska i praktična oblikovanja i vrednovanja ) marketing strategija. U prvom delu rada govori se o mogućim tipovima marketing strategija, o važnosti pojedinih 'sastojnica marketing mix-a', o 'pretpostavkama o kupcu', o segmentaciji tržišta, uz isticanje socioloških saznanja koja bi s tim u vezi valjalo uvažavati. U drugom delu rada analiziraju se aktualne marketing strategije u Srbiji početkom 90-tih, s osloncem na raspoložive uvide u poslovno delovanje jednog broja konkretnih firmi. U poslednjem delu rada razmatra se problem 'socijalnih trendova' koje bi valjalo imati u vidu prilikom oblikovanja i vrednovanja marketing strategija.
Reference
Bolčić, S.I. (1994) Tegobe prelaza u preduzetničko društvo - sociologija 'tranzicije' u Srbiji početkom devedesetih. Beograd: Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja / ISIFF
Bolčić, S.I., Blagojević-Šijaković, M.M., Lazić, M.B., Vujović, S.Đ., Milić, A., Tomanović-Mihajlović, S. (1995) Društvene promene i svakodnevni život - Srbija početkom devedesetih / Social changes and everyday life: Serbia in the eartly nineties. Beograd: Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja / ISIFF
Bolčić, S.I. (1994) The spread of entrepreneurship in Serbia in the early nineties. Sociologija, vol. 36, br. 4, str. 369-401
Božidarević, D., Salai, S. (1992) Istraživanje tržišta - informaciona osnova marketing menadžmenta. Beograd: Savremena administracija
Brnjas, Z.S. (1995) Od male privrede do velikog biznisa - razvoj i strategija jugoslovenskih uspešnih preduzetničkih privatnih preduzeća na praktičnim primerima. Beograd: Omega
Buskirk, R. (1966) Principles of marketing. New York, itd: Holt, Reinehart and Winston
Crocker, L.O., i dr. (1984) Quality circles. New York: Mentor Books
Czinkota, M.R., Ronkainen, I.A. (1994) International marketing strategy. Chicago, itd: Dryden Press
de Bonno, E. (1986) Tactics: The art and science of success. London, itd: Fontana
Draker, P.F. (1991) Inovacije i preduzetništvo - praksa i principi. Beograd: PS Grmeč - Privredni pregled
Ehrenberg, A.S.G., Pyatt, F.G. (1972) Consumer behavior. Harmondsworth, itd: Penguin Books
Golubović, Z.T., Kuzmanović, B.R., Vasović, M.D. (1995) Društveni karakter i društvene promene u svetlu nacionalnih sukoba. Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju / IFDT
Janićijević, M.M. (1990) Osobenosti društvene stratifikacije Jugoslavije danas. u: Janićijević M. [ur.] Novi pravci promena društvene strukture Jugoslavije, Beograd: Institut društvenih nauka / IDN
Jankelovich, D. (1972) Market segmentation. u: Ehrenberg Pyatt [ur.] Consumer behaviour, Harmondsworth, itd: Penguin Books
Kotler, P.J. (1988) Upravljanje marketingom. Zagreb: Informator
Kotler, P.J., Roberto, L.E. (1989) Social marketing. New York, itd: Free Press
Kuzmanović, B.R. (1994) Autoritarnost. u: Lazić Mladen [ur.] Razaranje društva: jugoslovensko društvo u krizi 90-ih, Beograd: Filip Višnjić, str. 151-173
Kuzmanović, B.R. (1995) Autoritarnost kao socijalnopsihološka karakteristika. u: Golubović Zagorka, Kuzmanović Bora i Vasović Mirjana [ur.] Društveni karakter i društvene promene u svetlu nacionalnih sukoba, Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju / IFDT, str. 61-95
Levinson, C.J. (1994) Gerila marketing. Beograd: IQ media and HAT
Maričić, B.R. (1994) Ponašanje potrošača. Beograd: Savremena administracija
Milisavljević, M.D. (1994) Marketing. Beograd: Savremena administracija
Milisavljević, M., Todorović, J.B. (1991) Marketing strategija. Beograd: Ekonomski fakultet
Naisbitt, J., Aburdene, P. (1990) Megatrends 2000: Ten new directions for the 1990s. New York, itd: Avon Books
Oldkorn, R. (1990) Menadžment. Sarajevo: Svjetlost
Pantić, D.J. (1995) Dominantne vrednosne orijentacije u Srbiji i mogućnosti nastanka civilnog društva. u: Pavlović Vukašin D. [ur.] Potisnuto civilno društvo, Beograd: EKO centar, str. 71-103
Petz, B. (1974) Psihologija u ekonomskoj propagandi. Zagreb: Društvo ekonomskih propagandista SR Hrvatske
Ranković, M. (1995) Sociologija i futurologija - obnova ideje o 'globalnoj sociologiji'. Beograd: Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja / ISIFF
Rus, V.S. (1975) Radne organizacije kao otvoreni sistemi. u: Obradović Josip [ur.] Proizvodne organizacije i samoupravljanje, Zagreb: Filozofski fakultet - Odsjek za sociologiju
Slavujević, Z.Đ. (1994) Vladavina javnog mnjenja. u: Baćević Ljiljana [ur.] Javno mnjenje, Beograd: Institut društvenih nauka - Centar za politikološka istraživanja i javno mnjenje
van Mestag, M. (1991) Razmišljajte marketinški. Beograd: Privredni pregled
Vasović, M.D. (1994) Opažanje i tumačenje uzroka ekonomskih nejednakosti. u: Baćević Ljiljana [ur.] Javno mnjenje, Beograd: Institut društvenih nauka - Centar za politikološka istraživanja i javno mnjenje
Vrcan, S. (1986) Osnovne linije interesnog diferenciranja u jugoslovenskom društvu. u: Bolčić Silvano i dr. [ur.] Interesi i delovanje Saveza komunista Jugoslavije, Beograd, itd: Komunist
Županov, J. (1967) Jedan pojmovno-hipotetski osnov za istraživanje poduzeća. Zagreb: Ekonomski institut
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 02.06.2007.