- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:3
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:1
|
|
2009, vol. 37, br. 4, str. 129-140
|
Franšizing kao metod međunarodnog poslovanja u turizmu
Franchising as a method of international operate in tourism
Sažetak
Svedoci smo da danas velike kompanije postaju još veći, a mali postaju još manji ili jednostavno propadaju. Jedan od načina da se 'ostane u igri' je saradnja sa kompanijama koje imaju već izgrađen i poznat brend i imidž. Uz izgrađenu logističku i marketinšku podršku mnogo je lakše poslovati. Multinacionalne kompanije iz oblasti turizma i ugostiteljstva upotrebljavaju veliki broj strategija za proširivanje biznisa, između ostalog i sistem franšize. Franšiza ima ogroman uticaj na ugostiteljski rad u svetskim razmerama, i jedan je od načina povezivanja i uključivanja velikog broja ugostitelja (hotelijera i restoratera) u veliki i prepoznatljivi ugostiteljski lanac.
Abstract
Today large companies become even more bigger, and the small ones become even smaller or just disappear. One of the way to 'stay in the game' is to cooperate with companies that have already built a well-known brand and image. With logistic and marketing support its easier to do business. Multinational companies in the field of tourism and catering use a large number of strategies to expand business, including franchise system. Franchise has a huge impact on the catering industry worldwide. Franchise is one of the way to connect a large number of caterers (hotelier and restaurateur) in a large catering chain.
|
|
|
Reference
|
9
|
Čačić, K.T. (1995) Poslovanje preduzeća u turizmu. Beograd: Ekonomski fakultet
|
1
|
Čerović, S., Čerović, M. (2005) Integracioni procesi turističkih preduzeća. Ekonomske teme, vol. 43, br. 2, str. 301-312
|
|
Radović, M. (2007) Ekonomsko-pravni aspekti franšizinga. Teme, vol. 31, br. 2, str. 391-399
|
|
Rakičević, G. (2002) Franšiza - biznis strategija koja je promenila svet. Turizam, Novi Sad, broj 6
|
3
|
Unković, S.M., Čačić, K.T., Bakić, O.V. (2002) Savremena kretanja na turističkom tržištu. Beograd: Ekonomski fakultet
|
|
|
|