Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:3
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:1

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2009, vol. 37, br. 4, str. 129-140
Franšizing kao metod međunarodnog poslovanja u turizmu
Univerzitet Educons, Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica

e-adresamuhi.bela@neobee.net
Ključne reči: franšizing; hotelski lanci; restoranski lanci
Sažetak
Svedoci smo da danas velike kompanije postaju još veći, a mali postaju još manji ili jednostavno propadaju. Jedan od načina da se 'ostane u igri' je saradnja sa kompanijama koje imaju već izgrađen i poznat brend i imidž. Uz izgrađenu logističku i marketinšku podršku mnogo je lakše poslovati. Multinacionalne kompanije iz oblasti turizma i ugostiteljstva upotrebljavaju veliki broj strategija za proširivanje biznisa, između ostalog i sistem franšize. Franšiza ima ogroman uticaj na ugostiteljski rad u svetskim razmerama, i jedan je od načina povezivanja i uključivanja velikog broja ugostitelja (hotelijera i restoratera) u veliki i prepoznatljivi ugostiteljski lanac.
Reference
Čačić, K.T. (1995) Poslovanje preduzeća u turizmu. Beograd: Ekonomski fakultet
Čerović, S., Čerović, M. (2005) Integracioni procesi turističkih preduzeća. Ekonomske teme, vol. 43, br. 2, str. 301-312
Radović, M. (2007) Ekonomsko-pravni aspekti franšizinga. Teme, vol. 31, br. 2, str. 391-399
Rakičević, G. (2002) Franšiza - biznis strategija koja je promenila svet. Turizam, Novi Sad, broj 6
Unković, S.M., Čačić, K.T., Bakić, O.V. (2002) Savremena kretanja na turističkom tržištu. Beograd: Ekonomski fakultet
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: stručni članak
objavljen u SCIndeksu: 17.11.2009.

Povezani članci

Privredna izgradnja (2002)
Raznovrsnost turističkog tržišta
Čerović Slobodan

Industrija (2009)
Održivi razvoj banjskog turizma u Srbiji
Pavlović Marija, i dr.

Ekonomika (2004)
Turistički potencijali Srbije i njihova valorizacija
Čerović Slobodan

prikaži sve [13]