- citati u SCIndeksu: [1]
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:6
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:5
|
|
2010, vol. 38, br. 2, str. 45-54
|
Poboljšanje bitnih karakteristika proizvoda primjenom benchmarking metode
Univerzitet u Banjoj Luci, Tehnološki fakultet, Republika Srpska, BiH
e-adresa: sorakmilos@yahoo.com
Sažetak
U radu je istraživana mogućnost poboljšanja bitnih karakteristika proizvoda i procesa, prema kriterijumu njihove važnosti za zadovoljstvo kupaca primjenom benchmarking metode. Svrha povećane pažnje na bitne karakteristike proizvoda jeste da se povratnom spregom djeluje na performanse proizvoda. Na taj način se povećava tržišno učešće i kvalitet poslovanja preduzeća. Rezultati istraživanja su pokazali da se pravilnom primjenom benchmarking metode mogu identifikovati karakteristike proizvoda koje nisu na nivou najboljih u klasi. Njihovom analizom i reinžinjeringom odgovarajućih procesa (operacija) podignut je nivo identifikovanih bitnih karakteristika proizvoda.
Abstract
This paper investigated the possibility of improving the essential characteristics of products and processes by benchmarking methods, according to the criteria of their importance for the customer satisfaction. The purpose of the increasing attention on the essential product characteristics is to use feedback in order to affect product performance. In this way, the market participation and the quality of business operations are increased. The obtained results indicated that the proper application of benchmarking methods can identify product characteristics that are not on the level of the best in its class. Their analysis and re-engineering of the adequate processes (operations) raised the level of identified essential characteristics of the product.
|
|
|
Reference
|
|
*** (2009) Preduzeće Exclusive - commerce: Dokumentacija QMS. Banja Luka
|
|
Bokić, M. (2002) Benchmarking u proizvodnim organizacijama. u: Papić Ljubiša [ur.] DQM 2002, Upravljanje kvalitetom i pouzdanošću, međunarodna konferencija (V), Beograd, jun, zbornik radova, Čačak: Istraživački centar za upravljanje kvalitetom i pouzdanošću, str. 92-97
|
|
Mašić, B. (2007) Strategijski menadžment - proces i koncepti. Bijeljina, BIH: Univerzitet 'Sinergija'
|
2
|
Sorak, M. (2005) Menadžment poslovnim funkcijama prema ISO 9000:2000. Banja Luka: Tehnološki fakultet Univerziteta
|
|
Todorović, J. (2003) Strategijski i operativni menadžment. Beograd: Conzit
|
|
|
|