Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:2
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:1

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2012, vol. 40, br. 2, str. 35-50
Aplication of AHP method in partner's selection process for supply chain development
(naslov ne postoji na srpskom)
Univerzitet u Nišu, Ekonomski fakultet

e-adresaaleksandra.andjelkovic@eknfak.ni.ac.rs
Ključne reči: lanac snabdevanja; proces selekcije i izbora partnera; ključni kriterijumi; AHP metoda
Sažetak
Proces razvoja lanca snabdevanja je dug i složen, uz brojna ograničenja i prepreke koje ga prate. U radu autori se fokusiraju na prvu fazu u razvoju lanca snabdevanja, odnosno proces selekcije i izbora partnera. Ova faza u razvoju značajno utiče na konkurentsku poziciju lanca snabdevanja i stvaranje vrednosti za krajnjeg potrošača. Izabrani partneri, odnosno 'karike' lanca snabdevanja, opredeljuju buduće performanse lanca, što ukazuje na neophodnost potpune posvećenosti ovom procesu. Proces selekcije i izbora partnera uslovljen je ključnim kriterijumima koji se koriste tom prilikom. Korišćenje neadekvatnih kriterijuma može ugroziti čitav proces izgradnje lanca snabdevanja, kroz izbor partnera koji ne odgovaraju potrebama budućeg lanca snabdevanja. U radu je izvršena analiza izbora partnera na osnovu ključnih kriterijuma koje koriste menadžeri u Srbiji. U te svrhe korišćena je AHP metoda, čiji rezultati pokazuju koji su to najbolje rangirani kriterijumi sa aspekta menadžera.
Reference
Aćimović, S. (2006) Razumevanje lanca snabdevanja. Ekonomski anali, 51(170): 67-89
Andjelkovic, A. (2010) The development of supply chains support by methods of statistical analysis. Nis: Faculty of economy, Master thesis
Ch, W., Barnes, D. (2010) Formulating partner selection criteria for agile supply chains: A Dempster-Shafer belief acceptability optimization approach. International Journal of Production Economics, 125, Elsevier
Chopra, S., Meindl, P. (2007) Supply chain management: Strategy, planning, and operation. Englewood Cliffs, NJ, itd: Prentice Hall
Donga, L., Glaister, K.W. (2005) Motives and partner selection criteria in international strategic alliances: Perspectives of Chinese firms. International Business Review, 15
Đorđević, V., Lepojević, V., Janković-Milić, V. (2008) The role of quantitative techniques in decision making process. Ekonomske teme, 46(1): 1-10
Gibbs, R., Humphries, A. (2009) Strategic alliances and marketing partnership: Gaining competitive advantage through collaboration and partnering. London - Philadelphia: Kogan page
Harrison, A., van Hoek, R. (2005) Logistics management and strategy. Harlow (Essex): Pearson Education
Jakšić, M., Mimović, P., Todorović, V. (2011) Analytic hierarchy process and bank ranking in Serbia. Industrija, 39(1): 47-66
Janković-Milić, V., Stanković, J. (2010) Bajesijanski pristup višekriterijumskoj analizi u poslovnom odlučivanju. u: SaTCIP, Vrnjačka Banja
Lazić, D., Lazić, J., Cvijanović, J.M. (2010) Otpori makroorganizacionim promenama. Industrija, 38(1): 69-86
Wang, L., Kess, P. (2006) Partnering motives and partner selection: Case studies of Finnish distributor relationships in China. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 36 (6):
Wu, W.Y., Shih, H.A., Chan, H.Ch. (2009) The analytic network process for partner selection criteria in strategic alliances. u: Expert Systems with Applications, Elsevier, 36
Završnik, B. (1998) The Importance of Selection and Evaluation of the Supplier in Purchasing Management. Journal of Contemporary Management Issues, Ekonomski fakultet, Split, 3 (2):
 

O članku

jezik rada: engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak
objavljen u SCIndeksu: 05.03.2013.
metod recenzije: dvostruko anoniman