Metrika

  • citati u SCIndeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:0
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2011, vol. 57, br. 1, str. 152-162
Strategijsko prilagođavanje organizacije promenama
aInstitut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd
bOdsek za planiranje, programiranje, budžetiranje i izvršenje u Generalštabu Vojske Srbije, Beograd
Projekat:
Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. 149007: Multifunkcionalna poljoprivreda i ruralni razvoj u funkciji uključenja Republike Srbije u Evropsku uniju

Sažetak
Strategija je nauka i veština korišćenja načina da se ostvare ciljevi. Preduzeće je prinuđeno da uči ne samo na svom, već i na iskustvu drugih. Kontinuelno prilagođavanje i napredovanje u savremenoj ekonomiji znači stvaranje novih vrednosti za kupce, jer inače nema stimulativa da kupuju proizvode i usluge. Razvojno ponašanje preduzeća podrazumeva traganje za konceptima i instrumentima koji usklađuju ciljeve i mogućnosti preduzeća sa izazovima i pretnjama iz okruženja. Razvojni ciljevi označavaju anticipirane efekte, stanja ili situacije koje preduzeće želi da ostvari. Razvojna politika obuhvata izbor načela, kriterijuma ili principa kojima će se preduzeće rukovoditi u donošenju odluka iz domena upravljanja rastom i razvojem. Da bi se ostvarili razvojni ciljevi mora se formulisati pravac i metod delovanja preduzeća. Upravljanje rastom i razvojem preduzeća podrazumeva formulisanje strategije kao svojevrsne konkretizacije razvojne politike.
Reference
Lorange, P. (1982) Implementation of strategic planning. Englewood Cliffs: Prentice-Hall
Mašić, B. (1996) Strategijski Menadžment. Beograd: Univerzitet Braća Karić BK Institut
Mihailović, B. (2007) Formulisanje strategije preduzeća. Beograd: Institut za ekonomiku poljoprivrede
Mihailović, B., Paraušić, V., Hamović, V. (2008) Vodič za evaluaciju konsultantskog učinka. Beograd: Institut za ekonomiku poljoprivrede
Milisavljević, M., Todorović, J.B. (1991) Strategijsko upravljanje. Beograd: Ekonomski fakultet
Thomas, M.J. (1988) Strategic management. New York, itd: Harper & Row
Thompson, A.A.Ir., Strickland, A.J. I. (1986) Strategy formulation and implementation. Plano: Business publications, 3rd edition
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
objavljen u SCIndeksu: 27.05.2011.

Povezani članci

Ekonomika (2010)
Značaj profesionalnih usluga u savremenom poslovanju
Simonović Zoran

Marketing (2001)
Marketing i strategijska kontrola
Jović Mile B., i dr.

Privredna izgradnja (2003)
Kompleksnost strategijskog menadžmenta u turizmu
Čerović Slobodan

prikaži sve [29]