Metrika

  • citati u SCIndeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:0
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2002, br. 7, str. 201-208
Informacije međunarodnih marketing istraživanja u funkciji planiranja i razvoja proizvoda
Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet, Subotica, Srbija
Sažetak
Međunarodna marketing istraživanja obezbeđuju informacije o promenama u zahtevima potrošača, kao i o novim potrebama koje se javljaju u svesti potrošača, usled čega u međunarodnom marketing konceptu dolazi do realizacije strategije "vučenja" (pull) proizvoda. Novoformirani zahtevi potrošača "vuku" nove proizvode na međunarodno tržište, a međunarodno orijentisano preduzeće (proizvođač) "gura" nove proizvode na tržište kao rezultat novih tehnologija i ostvarenih inovacija, što se u literaturi naziva push strategijom. Međunarodnim marketing istraživanjima prikupljaju se informacije o proizvodu u svim fazama životnog ciklusa, jer proizvodni program međunarodno orijentisanog preduzeća treba da sadrži proizvode sve dok za njima postoji tražnja, odnosno, sve dok postoje segmenti potrošača koji to zahtevaju.
Reference
Czinkota, M.R., Ronkainen, I.A., Tarrant, J.J. (1995) The global marketing imperative: Positioning your company for the new world of business. Lincolnwod-Chicago, IL: NTC Business Book
Kotler, P.J. (2000) Marketing management. Englewood Cliffs, NJ, itd: Prentice Hall
Lancaster, G.A., Massingham, L.C. (1997) Menadžment u marketingu. Beograd: Grmeč
Salai, S., Božidarević, D. (2001) Marketing istraživanje - informaciona osnova marketing menadžmenta. Beograd: Savremena administracija
Twiss, B. (1989) Managing technological innovation. London, itd: Pitman
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 02.06.2007.

Povezani članci

Nema povezanih članaka