Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:2
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2003, br. 10, str. 209-216
Primena space matriksa kao portfolio tehnike za identifikovanje strategijske pozicije preduzeća
Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet, Subotica
Sažetak
U procesu strategijskog odlučivanja značajnu ulogu imaju različite tehnike i instrumenti, čiji je zadatak da olakšaju menadžerima formulisanje strategije. U strategijskoj analizi, kako eksternoj tako i internoj, od velike je pomoći SPACE metoda. Ona je nastala kao svojevrsno poboljšanje naširoko primenjivanih tehnika za analizu performansi i strategijske opcije, poput BCG matrice, GE/McKinsey matrice, PIMS programa i drugih. Vrednost i značaj ovog metoda je što šire zahvata objekt analize i to preko dve interne dimenzije (finansijska snaga i konkurentska snaga) i dve eksterne dimenzije (stabilnost okruženje i snaga grane). Na osnovu ovih dimenzija otkriva se strategijski položaj i dijagnostikuje trenutno stanje preduzeća kao agresivni, konkurentski, konzervativni i defanzivni. Ovako definisani položaj preduzeća nudi odgovarajuće strategijske opcije i olakšava odlučivanje.
Reference
Krstić, B.D. (2002) Space metod - menadžment alat za valorizovanje strategijskih performansi konkurentskih preduzeća. Poslovna politika, vol. 31, br. 1, str. 44-47
Radder, L., Louw, L. (1998) The space matrix: A tool for calibrating competition. Long Range Plann, vol. 31, br. 4, str. 549-559
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 02.06.2007.

Povezani članci