- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:0
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
|
|
|
Upravljanje rastom i razvojem malih preduzeća
Growth and development management of small enterprises
Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet, Subotica
Sažetak
Interes za sektor malih preduzeća proizilazi iz njegovog kapaciteta da stvori i poveća zaposlenost na lokalnim nivoima. Nakon dugogodišnjih programa i inicijativa stvaranja zaposlenosti, dugih skoro dve decenije, kreatori ekonomske politike su uveliko postali svesni ekonomskih i društvenih ograničenja inicijativa u sektoru malih preduzeća. Dosledno tome, u skorije vreme prisutna je solidna smena interesa i naglasak u sektoru malih preduzeća što se tiče usmeravanja podrške na one orjentisane rastu. Ova promena je bila očigledna u kreiranju podsticajne politike i primeni podrške malim preduzećima. Usvojeni je stav da ukoliko su izvori podrške malim preduzećima ograničeni, kao što je čest slučaj, onda je jedini način da se maksimiziraju rezultati pomenutog sektora taj da se raspoloživi resursi usmeravaju ka malim preduzećima koja zadovoljavaju kriterijume kao što su demonstracija rasta i potencijal stvaranja zaposlenosti.
Abstract
Interest in sector of SMEs derives from its capacity to create and increase employment on local levels. After many year’s long programs and initiatives for employment creation, almost two decades long, creators of economic policy have became aware of the constraints and difficulties concerning the initiatives in this sector. Hence, solid change of interests and enhancement on SMEs has been made lately. The change was obvious especially in creation of supporting policy towards the SMEs. Legitimated standpoint is that if the support sources for SMEs are constraining, as they usually are, than the only way to maximize the results of this sector, is to direct the available resources towards SMEs, which satisfy criteria, such as growth demonstration and potential for employment creation.
|
|
|
Reference
|
|
Adižes, I. (1988) Corporate life cycles: How and why corporations grow and die and what to do about it. New Jersey: Eanglewood, Prentice Hall
|
|
Almus, M. Nerlinger, growth of new tehnology: Based firms: Which factor matter?. Small Business Economics, 13
|
3
|
Barringer, B.R., Ireland, D.R. (2006) Entrepreneurship - successfully laundching new ventures. Upper Saddle River, NJ: Pearson education
|
8
|
Daglas, S.P., Krejg, S. (1997) Globalna marketing strategija. Beograd: Grmeč
|
28
|
Đorđević, B. (2003) Menadžment. Priština: Ekonomski fakultet
|
|
Morrison, A., Breen, J., Shameem, A. (2003) Journal of Small Business Management, No-4
|
44
|
Todorović, J.B., Đuričin, D.N., Janošević, S.V. (2000) Strategijski menadžment. Beograd: Institut za tržišna istraživanja / IZIT
|
|
|
|