- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:1
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
|
|
2010, br. 23, str. 163-174
|
Baze podataka potrošača kao element informacione osnove direktnog marketinga
Consumer database as an element of direct marketing information base
Sažetak
Zahvaljujući tehnološkom progresu, pojavi uslužne konkurencije kao i promenama na strani potrošača, kraj dvadesetog veka obeležile su suštinske promene kako u poslovnoj filozofiji tako i u poslovnim strategijama većine preduzeća. Direktni marketing predstavlja jedno od najdinamičnijih područja marketinga, koje je tokom svog razvoja, pod uticajem tehnoloških i informatičkih promena, menjalo i tehnike i oruđa svoga delovanja. O direktnom marketingu je reč kada se podaci o potrošačima pribave i smeste u bazu podataka, što u krajnjoj liniji, rezultira u razumevanju individualnih potreba i zahteva potrošača. Termin baza podataka se u poslovnom svetu koristi kako bi se označilo pribavljanje i raspolaganje određenim podacima i informacijama. Sa aspekta marketinga, reč je o vrednim informacijama i s tim u vezi baze podataka sadrže informacije o stvarnim i potencijalnim potrošačima koje su pribavljene po raznim osnovama u dužem vremenskom periodu. Teorijska saznanja u ovom radu biće potkrepljena rezultatima do kojih se došlo ad hoc istraživanjem sprovedenim za vreme trajanja III Međunarodnog i regionalnog sajma privrede u Subotici.
Abstract
Due to technological progress, appearance of competition in services and changes on consumers side, the end of the twentieth century was marked by substantial changes in the business philosophy as well as business strategies of most companies. Direct marketing is one of the most dynamic areas of marketing, which during its development, under the influence of technological and information changes, was changing tools and techniques of its function. Direct marketing means obtaining and storing consumer data in the database, which ultimately results in understanding individual needs and demands of consumers. In the business world database, as a term, is used to indicate the acquisition and disposal of certain data and information. Theoretical knowledge in this paper will be supported by the results that occurred in ad hoc survey conducted during the III International and Regional Economic Fair in Subotica.
|
|
|
Reference
|
|
Dvorski, S., Vranešević, T., Dobrinić, D. (2004) Suvremene tendencije u razvitku marketinga-osvrt na direktni marketing. Ekonomski pregled, 7-8, 633-638
|
|
Fabian, K. (2009) Informaciona osnova direktnog marketinga. Subotica: Ekonomski fakultet, diplomski-master rad
|
11
|
Hanić, H. (2004) Istraživanje tržišta i marketing informacioni sistem. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta
|
16
|
Jobber, D., Fahy, J. (2006) Osnovi marketinga. Beograd: Data Status
|
|
Jovović, S. (2007) Direktni marketing i tržišno komuniciranje. Marketing, vol. 38, br. 1-2, str. 55-62
|
1
|
Kesić, T. (2003) Integrirana marketinška komunikacija - oglašavanje, unapređenje prodaje, Internet, odnosi s javnošću, publicitet, osobna prodaja. Zagreb: Opinio
|
45
|
Kotler, Ph., Keller, K.L. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data Status
|
90
|
Maričić, B.R. (2008) Ponašanje potrošača. Beograd: Ekonomski fakultet - Centar za izdavačku delatnost
|
10
|
Salai, S., Končar, J. (2007) Direktni marketing. Subotica: Ekonomski fakultet
|
2
|
Soldić-Aleksić, J., Krasavac-Chroneos, B. (2008) Savremeni aspekti primene IT u upravljanju odnosom sa kupcima. Marketing, vol. 39, br. 4, str. 125-131
|
|
|
|