Metrika

  • citati u SCIndeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:5
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
Izvori konfliktnih situacija između nastavnika i učenika
OŠ 'Radovan Kovačević-Maksim', Lebane
Sažetak
Rad predstavlja prikaz podataka iz sprovedenog istraživanja koje je jednim delo bilo usmereno na ispitivanje izvora konfliktnih situacija između nastavnika i učenika. Cilj rada je njihova identifikacija, kao i uočavanje razlika između nastavnika i učenika u njihovom poimanju. Polazeći od pretpostavke da svaka škola poseduje sopstveni identitet, osobenosti, ritam rada, načine funkcionisanja, i učesnike koji u skladu sa specifičnostima škole, pored ostalih, utiču na pojavu konfliktnih situacija između nastavnika i učenika, u radu smo došli do zaključka da su: konfliktne situacije na relaciji nastavnik - učenik kod ispitanog uzorka nerado prihvaćena pojava, da su najčešće latentni i da ih nastavnici učestalo rešavaju prekidom. Najčešće se izvori nastalog konflikta između nastavnika i učenika ne istražuju, već dolazi do njihovog prekida ili privremenih rešenja. Ustanovili smo da se mišljenja nastavnika i učenika o izvorima konfliktnih situacija dosta razlikuju, kao i da u njihovom rešavanju određen broj ispitanih nastavnika koristi neprimerene postupke i ponašanja u vaspitno-obrazovnom radu.
Reference
Gašić-Pavišić, S.Ž. (2004) Mere i programi za prevenciju nasilja u školi. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, br. 36, str. 168-187
Gašić-Pavišić, S. (2005) Modeli razredne discipline. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Hebib, E. (2005) Škola kao kontekst samorealizacije nastavnika. Beograd: Filozofski fakultet, doktorska disertacija
Hrnjica, S. (1979) Opšta psihologija sa psihologijom ličnosti. Beograd: Naučna knjiga
Johnson, D.W., Johnson, R.T. (1995) Teaching students to be peacemakers. Edina, MN: Interaction book Company
Krnjajić, S. (2007) Pogled u razred. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Krnjajić, S.B. (2002) Socijalni odnosi i obrazovanje. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Mcguiness, J. (1993) Teachers, pupils and behavior. New York: Cassell
Nedović, S. (2004) Rešavanje konflikta /priručnik za obuku. Beograd: Centar za slobodnu demokratiju
Petrović, D. (2008) Konflikti u vršnjačkim odnosima na adolescentnom uzrastu - karakteristike i efekti. Beograd, doktorska disertacija
Pianta, R.C. (1998) Enchanting relationships between children and teachers. Washington, DC: American Psychological Association
Plut, D., Popadić, D. (2007) Reagovanje dece i odraslih na školsko nasilje. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, vol. 39, br. 2, str. 347-366
Popadić, D., Kovač-Cerović, T., Mrše, S., Pečujlić-Mastilović, S., Kijevčanin, S., Petrović, D., Bogdanović, M. (1998) Pametniji ne popušta - vodič kroz sukobe do sporazuma. Beograd: Grupa MOST
Popadić, D., Plut, D. (2007) Nasilje u osnovnim školama u Srbiji - oblici i učestalost. Psihologija, vol. 40, br. 2, str. 309-328
Popadić, D.B., Plut, D., Kovač-Cerović, T., ur. (1996) Socijalni konflikti - karakteristike i način rešavanja. Beograd: Grupa 'Most'
Savović, B.B. (2001) Stavovi učenika prema disciplinskim problemima u osnovnoj i srednjoj školi. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, br. 33, str. 408-416
Spasenović, V.Z. (2004) Prosocijalno ponašanje i školsko postignuće učenika. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, br. 36, str. 131-150
Trnavac, N. (2005) Disciplinska lestvica kao indikator nivoa i kvaliteta vaspitnog delovanja nastavnika. Inovacije u nastavi, br. 4, str. 5-21
Trnavac, N.D. (1992) Škola pod lupom - škola kao predmet kritike. Beograd: Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju
Vidović, S., Radosavljević, M. (2004) Spremno u sukobe - recepti za bolje bavljenje sobom, međusobnim odnosima i konfliktima. Beograd: Nemačka organizacija za tehničku saradnju (GTC)
Žunić-Pavlović, V.P., Popović-Ćitić, B. (2005) Poremećaj ponašanja učenika i mogućnosti prevencije u školskoj sredini. Nastava i vaspitanje, vol. 54, br. 2-3, str. 264-279
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
objavljen u SCIndeksu: 02.06.2009.