Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2008, vol. 55, br. 3, str. 289-305
Formulisanje i realizacija strategije internacionalizacije poslovanja
Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd

e-adresabrankomih@neobee.net, zoki@medianis.net, vladana_h@mail.iep.ag.yu
Projekat:
Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije: Multifunkcionalna poljoprivreda i ruralni razvoj u funkciji uključivanja Republike Srbije u EU

Sažetak
Razvojno ponašanje preduzeća podrazumeva traganje za konceptima i instrumentima koji usklađuju ciljeve i mogućnosti preduzeća sa izazovima i pretnjama iz okruženja. Razvojni ciljevi označavaju anticipirane efekte, stanja ili situacije koje preduzeće želi da ostvari. Razvojna politika obuhvata izbor načela, kriterijuma ili principa kojima će se preduzeće rukovoditi u donošenju odluka iz domena upravljanja rastom i razvojem. Da bi se ostvarili razvojni ciljevi mora se formulisati pravac i metod delovanja preduzeća. Upravljanje rastom i razvojem preduzeća podrazumeva formulisanje strategije kao svojevrsne konkretizacije razvojne politike.
Reference
Bateman, Th.S., Zeithaml, C.P. (1990) Management. Homewood, IL, itd: Irwin
Cvijanović, J.M. (2004) Organizacione promene. Beograd: Ekonomski institut
Draker, P. (1995) Menadžment i budućnost. Beograd: Grmeč - Privredni pregled
Jobber, D. (1995) Principles and practice of marketing. New York, itd: McGraw-Hill
Kotler, F.D. (2003) Kako kreirati, upravljati i dominirati tržištem. Novi Sad: Adizes
Kotler, P.J., Keller, K.L. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data status
Mašić, B.M. (1996) Strategijski menadžment. Beograd: Univerzitet Braća Karić - BK Institut
Milisavljević, M., Todorović, J.B. (1991) Strategijsko upravljanje. Beograd: Ekonomski fakultet
Milisavljević, M. (2002) Savremeni strategijski menadžment. Beograd: Institut ekonomskih nauka / IEN
Porter, M.E. (1980) Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. New York, itd: Free Press
Presnall, B., Branković, A., Savčić, R. (2006) Sveže voće i povrće - konkurentnost privrede Srbije. Beograd: Jefferson Institute - Grafodrom
Rakita, B.M. (2001) Međunarodni marketing. Beograd: Ekonomski fakultet
Rakita, B.M. (2005) Međunarodni marketing. Beograd: Ekonomski fakultet
Rue, L.W., Holland, P.G. (1986) Strategic management. New York, itd: McGraw-Hill
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
objavljen u SCIndeksu: 08.01.2009.

Povezani članci