- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:1
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
|
|
2008, vol. 55, br. 3, str. 289-305
|
Formulisanje i realizacija strategije internacionalizacije poslovanja
Formulation and realization strategy of business internationalization
Projekat: Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije: Multifunkcionalna poljoprivreda i ruralni razvoj u funkciji uključivanja Republike Srbije u EU
Sažetak
Razvojno ponašanje preduzeća podrazumeva traganje za konceptima i instrumentima koji usklađuju ciljeve i mogućnosti preduzeća sa izazovima i pretnjama iz okruženja. Razvojni ciljevi označavaju anticipirane efekte, stanja ili situacije koje preduzeće želi da ostvari. Razvojna politika obuhvata izbor načela, kriterijuma ili principa kojima će se preduzeće rukovoditi u donošenju odluka iz domena upravljanja rastom i razvojem. Da bi se ostvarili razvojni ciljevi mora se formulisati pravac i metod delovanja preduzeća. Upravljanje rastom i razvojem preduzeća podrazumeva formulisanje strategije kao svojevrsne konkretizacije razvojne politike.
Abstract
Developmental behavior of a company means searching for concepts and instruments which harmonize goals and possibilities of the company with challenges and threats from surrounding. Developmental goals represents anticipated effects, conditions or situations which company wants to achieve. Developmental policy gathers a certain group of rules, criteria or principles that the company will do in making decisions about growth and development. In order to achieve developmental goals a direction and method of the company's action must be set up. Management of growth and development of the company means setting up a strategy as a way of putting developmental policy into reality.
|
|
|
Reference
|
4
|
Bateman, Th.S., Zeithaml, C.P. (1990) Management. Homewood, IL, itd: Irwin
|
24
|
Cvijanović, J.M. (2004) Organizacione promene. Beograd: Ekonomski institut
|
2
|
Draker, P. (1995) Menadžment i budućnost. Beograd: Grmeč - Privredni pregled
|
11
|
Jobber, D. (1995) Principles and practice of marketing. New York, itd: McGraw-Hill
|
26
|
Kotler, F.D. (2003) Kako kreirati, upravljati i dominirati tržištem. Novi Sad: Adizes
|
28
|
Kotler, P.J., Keller, K.L. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data status
|
49
|
Mašić, B.M. (1996) Strategijski menadžment. Beograd: Univerzitet Braća Karić - BK Institut
|
21
|
Milisavljević, M., Todorović, J.B. (1991) Strategijsko upravljanje. Beograd: Ekonomski fakultet
|
29
|
Milisavljević, M. (2002) Savremeni strategijski menadžment. Beograd: Institut ekonomskih nauka / IEN
|
29
|
Porter, M.E. (1980) Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. New York, itd: Free Press
|
2
|
Presnall, B., Branković, A., Savčić, R. (2006) Sveže voće i povrće - konkurentnost privrede Srbije. Beograd: Jefferson Institute - Grafodrom
|
52
|
Rakita, B.M. (2001) Međunarodni marketing. Beograd: Ekonomski fakultet
|
52
|
Rakita, B.M. (2005) Međunarodni marketing. Beograd: Ekonomski fakultet
|
|
Rue, L.W., Holland, P.G. (1986) Strategic management. New York, itd: McGraw-Hill
|
|
|
|