Metrika

  • citati u SCIndeksu: [11]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:3
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2010, vol. 57, br. 3, str. 475-485
Ruralni turizam kao faktor revitalizacije sela u Vojvodini - izazovi i pravci razvoja
Univerzitet Educons, Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica

e-adresamuhi.bela@gmail.com
Sažetak
Ruralni turizam je značajna komponenta integralnog i održivog razvoja sela, kao i važan faktor u podsticanju razvoja lokalne poljoprivredne i nepoljoprivredne delatnosti na selu, a takođe predstavlja i poseban podsticaj zapošljavanju. U velikom broju zemalja Evropske unije u strategije razvoja regija i ruralnih područja uvršćen je i ruralni turizam, koja pomaže u zadržavanju stanovništva u mestu, stvara nova radna mesta i doprinosi društveno-ekonomskom napretku nerazvijenih i zaostalih područja. U Vojvodini skoro polovina stanovnika živi u selima i regija raspolaže izuzetnim prirodnim i antropogenim resursima za razvoj svih oblika ruralnog turizma. Razvoj turizma u ruralnim oblastima može da odigra bitnu ulogu i u povećanju raznolikosti turističke ponude u Vojvodini. U ovom radu se ukazuje na značaj ruralnog turizma u funkciji revitalizacije sela, fokusirajući se pri tom na izazove iz okruženja i moguće pravce razvoja u kontekstu kreiranja jednog prepoznatljivog turističkog proizvoda i brenda ruralnog turizma Vojvodine, koji bi se mogao afirmisati kako na domaćem tako i na međunarodnom tržištu.
Reference
*** (2005) Strategija razvoja turizma Republike Srbije, drugi fazni izveštaj - strateški marketing plan. Zagreb: Horvat Konsalting
*** (2009) Marketing strategija turizma Vojvodine. Sremska Kamenica: Univerzitet Educons
Bakić, O. (2008) Marketing u turizmu. Sremska Kamenica: Fakultet za uslužni biznis
Disez, N. (1999) Agritourisme: Logiques d'acteurs ou logiques de territoires. Paris: Economie rurale, SFER
Horwath Consulting, Zagreb,, Ekonomski fakultet, Beograd, (HCEF) (2005) Strategija turizma Republike Srbije - prvi fazni izveštaj. Beograd: Ministarstvo trgovine, turizma i usluga Republike Srbije
Hrabovski-Tomić, E. (2004) How to achieve sustainable development of rural tourism in Vojvodina?. u: Tourism and Hospitality Industry, 17th Biennial International Congress, Opatija
Hrabovski-Tomić, E. (2008) Selektivni oblici turizma. Sremska Kamenica: Fakultet za uslužni biznis
Ivanović, J., Pantić, M. (2008) Specifičnosti sela u Srbiji u kontekstu turističkog potencijala. Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije
Jelinčić, D. (2007) Agroturizam u Evropskom kontekstu. Zagreb: Institut za međunarodne odnose
Lazić, L. (2007) Turizam i ruralna područja. Novi Sad: Prirodno-matematički fakultet - Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo
Muhi, B. (2009) Marketinški aspekti brending strategije seoskog turizma Vojvodine. Turističko poslovanje, (4): 1-9
Muhi, B. (2009) Primena marketinga u seoskom turizmu Vojvodine. Sremska Kamenica: Univerzitet Edukons-Fakultet poslovne ekonomije
Muhi, B.B. (2010) Falusi turizmus és vidékfejlesztés a falusi turizmus szerepe az Európai Unió és hazánk vidékfejlesztési politikájában. Újvidék: Árgus
Romelić, J. (2007) Uloga lokalne zajednice u ruralnom turizmu. Novi Sad: Prirodno-matematički fakultet - Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo
Ružić, P. (2009) Ruralni turizam. Poreč: Institut za poljoprivredu i turizam
Štetić, S. (2007) Posebni oblici turizma. Beograd: Forma B, 212
Vratuša, V., Anastasijević, N. (2002) Održivi razvoj, uređivanje prostora i seoski turizam u Srbiji na početku 21. veka. Turizam, 6
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
objavljen u SCIndeksu: 10.01.2011.

Povezani članci

Nema povezanih članaka