Akcije

Ekonomika preduzeća
kako citirati ovaj članak
podeli ovaj članak

Metrika

  • citati u SCIndeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:6
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2004, vol. 52, br. 3-4, str. 115-124
Kreiranje konkurentske prednosti novog sektora
Univerzitet u Nišu, Ekonomski fakultet
Sažetak
Konkurentska prednost je fenomen koji je predmet izuzetnog interesovanja teoretičara i praktičara menadžmenta. To je kompleksan pokazatelj uspešnosti poslovanja preduzeća a uslovljen je dejstvom brojnih eksternih (makroekonomska politika, tržišna infrastruktura, razvijenost institucija obrazovni sistem i dr) i internih faktora (resursi i sposobnosti preduzeća). Stvaranje visoko konkurentne privrede koja će rezultirati konkurentskom prednošću je kompleksan i kontinuiran zadatak svake zemlje koja želi da se razvija. U tom kontekstu prevashodna uloga države je da kreira ambijent koji će podsticati konkurentnost. Nacionalna konkurentska prednost je veća ukoliko je rezultat trajne konkurentske prednosti većeg broja njenih preduzeća. Razvoj novog sektora, posebno u zemljama u tranziciji, je jedan od kritičnih faktora stvaranja konkurentski orijentisane privrede. Da bi ovaj sektor postao konkurentan u uslovima sve izraženije globalizacije, pored stvaranja povoljnog ambijenta, veoma je bitna sposobnost malih i srednjih preduzeća da kreiraju i održavaju trajnu konkurentsku prednost. Imajući u vidu uočene probleme osnovni cilj rada je da ukaže na potrebu i značaj kreiranja konkurentske prednosti u malim i srednjim preduzećima. Takođe, polazeći od teorije i prakse kreiranja konkurentske prednosti preduzeća iz zemalja razvijene tržišne privrede, u radu se ukazuje na osnovne pravce razvoja i izvore za sticanje konkurentske prednosti malih i srednjih preduzeća.
Reference
Abell, D.F. (1999) Competing today while preparing for tomorrow. Sloan Manage Rev, Spring
Bowman, D., Gatignon, H. (1995) Determinants of competitor response time to a new product introduction. Journal of Marketing Research, February
Chen, H., Chen, T.J. (2002) Asymmetric strategic alliances a network view. Journal of Business Research, Vol 55, No 12, str. 1007-1017
Clark, B.H., Montgomery, D.B. (1999) Managerial identification of competitors. Journal of Marketing, vol. 63, No 3.July, pp 67-83
Day, G.S. (1994) The capabilities of market-driven organizations. Journal of Marketing, vol. 58, October, str. 37-52
Dickson, P.D. (1996) The static and dynamic mechanism of competition: A comment on hunt and Morgan's competitive advantage theory. Journal of Marketing, January, str. 102-106
Dickson, P.R. (1992) Toward a general theory of competitive rationality. Journal of Marketing, January, str. 69-83
Dollinger, M. (2003) Entrepreneurship. Englewood Cliffs, NJ, itd: Prentice Hall
Ford, D., ur. (1997) Understanding business markets interaction: Relationship networks. New York-San Diego, itd: Academic Press
Gomes-Casseres, B. (1994) Group versus group: Now alliance networks compete. Harv Bus Rev, br. 4, str. 62-72
Gruca, T.S., Hath, D., Mehra, A. (1997) Exploiting synergy for competitive advantage. Long Range Plann, vol. 30, br. 4, str. 605-611
Hagel, J. (2002) Leveraged growth expanding sales without sacrificing profit. Harv Bus Rev, October
Hunt, S.D., Morgan, R.M. (1995) The comparative advantage theory of competition. Journal of Marketing, April, vol. 59, Iss. 2, pp. 1-15
Hunt, S.D., Morgan, R.M. (1995) The resource-advantage theory of competition: Dynamics path dependencies, and evolutionary dimensions. Journal of Marketing, vol. 60, Oct, str. 107-114
Javidan, M. (1998) Core competence: What does it mean in practice. Long Range Plann, No 1, str. 64-70
Jayachandran, S., Gimeno, J., Varadarajan, P.R. (1999) The theory of multimarket competition: A synthesis and implications to marketing strategy. Journal of Marketing, July, vol. 63 No 3, pp 49-66
Lavie, D., Fiegenbaum, A. (2000) The strategic reaction of domestic firms to foreign MNC dominance: The Israeli experience. Long Range Plann, vol. 33
Milisavljević, M. (1997) Proces transformacije preduzeća. u: Momčilo Milisavljević i Hasan Hanić [ur.] Menadžment i strategije transformacije preduzeća, Beograd: Ekonomski fakultet, Monografija
Petss, N. (1997) Building growth on core competencies: A practical approach. Long Range Plann, vol. 30, No 4
Porter, M.E. (1998) Clusters and the new economics of competition. Harv Bus Rev, 76(6): 77-90
Sanchez, K.R., Hee, A. (1997) Competence based strategic management: Concept and issues for theory, research and practice. u: Hee A., Sanchez R. [ur.] Competence Based Management, New York, itd: Wiley
Senić, R.V. (1998) Marketing menadžment. Kragujevac: Prizma
Sollner, A., Rese, M. (2001) Market segmentation and the structure of competition: Applicability of the strategic group concept for an improved market segmentation on industrial markets. Journal of Business Research, br. 1
Stefanović, Ž.B. (1997) Koncept identiteta u upravljanju organizacionim promenama. u: Momčilo Milisavljević i Hasan Hanić [ur.] Menadžment i strategije transformacije preduzeća, Beograd: Ekonomski fakultet, Monografija
Strutton, R., Herndon, N., Pelton, L.G. (2001) Competition, collusion, and confusion: The impact of current antitrust evidelines on competition. Industrial Marketing Management, vol. 30, br. 2
Tellefsen, I. (2002) Commitment in business to business relation ship: The role of organizational and personal needs. Industrial Marketing Management, vol. 31
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: referat po pozivu
objavljen u SCIndeksu: 02.06.2007.

Povezani članci

Ekonomika preduzeća (2009)
Konkurentnost u uslovima krize
Stanković Ljiljana

Teme (2009)
Unapređenje konkurentnosti kreiranjem vrednosti u mrežama
Stanković Ljiljana

Strategijski menadžment (2005)
Competitive drivers of financial performance: The case of Serbian banking sector
Uzelac Nikola, i dr.

prikaži sve [63]