Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:9
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:1

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2007, vol. 12, br. 2-3, str. 71-79
Problemi odnosa estetskog i pedagoškog u literaturi za decu i omladinu
Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Učiteljski fakultet, Prizren-Leposavić
Sažetak
U književnosti za decu prisutna je etička dimenzija u najširem smislu reči, ona je njen sastavni deo i sadržaj, zajedno sa estetskom, vaspitno-didaktičkim i drugim komponentama. Moralne i ljudske vrednosti, misli i poslovice, uvek su bile predmet književnosti; životno iskustvo i životna mudrost takođe su konstantno nalazile svoj izraz u književnosti i umetnosti uopšte. Ako se sećamo početka srpske književnosti za decu - dela narodnih pripovedača, bajki i basni njenog rodonačelnika J. J. Zmaja i njegovih sledbenika, zapazićemo u njima snažnu humanističku, poučnu, vaspitnu notu koja, kod najboljih među njima, nije išla na račun umetničkih kvaliteta literature koju su stvarali. Nema sumnje da je i danas jedna od funkcija ove književnosti, da deci saopšti i približi ono što im se na drugi način ne može tako uspešno približiti trajne moralne, estetske i pedagoške vrednosti.
Reference
Biskin, D., Hoskisson, K. (1974) Moral development trough childrens literature. Elementary School Journal, vol. 5, br. 3, Dec
Đorđević, M. (1998) Metodika nastave i književnosti u razrednoj nastavi, Metodika-naučna i nastavna disciplina. Jagodina: Učiteljski fakultet
Đorđević, M. (1997) Složenost jednostavnog - metodički priručnik umetničkom tekstu. Beograd: Naučna knjiga
Ilić, P. (1997) Srpski jezik i književnost u nastavnoj teoriji i praksi - metodika nastave. Novi Sad: Prometej
Jovanović, A., ur. (1984) Kako predavati književnost - teorijske osnove nastave. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Kajzer, V. (1973) Jezičko umetničko delo. Beograd: Srpska književna zadruga
Marković, S.Ž. (1995) Naravoučenije u strukturi književnog teksta za decu. Detinjstvo, Novi Sad, 3-4
Milatović, V. (1985) Odnos teorijske i metodičke interpretacije književnog dela. Književnost i jezik, (1-2): 103-106
Milosavljević, P. (1985) Metodologija proučavanja književnosti. Novi Sad: Književna zajednica Novog Sada
Milosavljević, P., ur. (1991) Teorijska misao o književnosti. Novi Sad: Svetovi
Nikolić, M. (1992) Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Petrović, T. (1991) Dete i književnost - kritika o srpskoj književnosti za decu. Leskovac
Štajger, E. (1978) Umeće tumačenja i drugi ogledi. Beograd: Prosveta
Živković, D., ur. (1992) Rečnik književnih termina. Beograd: Nolit
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
objavljen u SCIndeksu: 27.07.2010.