Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:2
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2011, vol. 35, br. 3, str. 875-887
Nastava jezika struke kao sinergija znanja jezika i struke - jedan primer iz nastavne prakse
Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet

e-adresabmisic@filfak.ni.ac.rs
Projekat:
Dinamika struktura savremenog srpskog jezika (MPNTR - 178014)

Ključne reči: nastava stranog jezika; jezik struke; akademska jezička kompetencija; engleski jezik; srpski jezik; učenje jezika na daljinu
Sažetak
Mada se, teorijski, jezik struke kao jezički sistem ni po čemu sem po terminološkoj leksici ne razlikuje od opšteg jezika, nastava stranog jezika struke se donekle razlikuje od nastave stranog jezika za opšte potrebe i to prvenstveno po tome što kombinuje nastavu struke i nastavu jezika, u odgovarajućem kontekstu. Ukoliko se nastava jezika struke odvija u akademskom okruženju, osim znanja i veština jezika i struke, potrebno je razvijati i akademsku jezičku kompetenciju na stranom, ali i na maternjem jeziku. Ovi stavovi su u radu ilustrovani jednim primerom iz nastave engleskog jezika na univerzitetskom nivou iz oblasti informacionih tehnologija, u sistemu tradicionalne nastave i nastave na daljinu. Prikazane su aktivnosti gde se kombinuje nastava engleskog jezika, nastava struke i korišćenje jezika (engleskog, ali i srpskog) za akademske potrebe čitanja stručne literature na engleskom, pisanja seminarskih radova i projekata na srpskom i usmene prezentacije seminarskih radova i projekata na engleskom i srpskom.
Reference
Basturkmen, H., Elder, C. (2004) The practice of LSP. u: Davies A., Elder C. [ur.] The handbook of applied linguistics, Oxford: Blackwell, str. 672-94
Blake, R.J. (2008) Brave new digital classroom. Washington: Georgetown University press
Chapelle, C., Jamieson, J. (2008) Tips for teaching with CALL: Practical approaches to CALL. London: Pearson/Longman
Dudley-Evans, T., John, M.J.St. (1998) Developments in English for specific purposes: A multidisciplinary approach. Cambridge, itd: Cambridge University Press
Dudley-Evans, T. (1998) An overview of ESP in the 1990s. u: The japan conference on english for specific purposes proceedings, Aizuwakamatsu city, 5-11, http://www.eric.ed.gov
Fiorito, L. (2005) Teaching english for specific purposes. www.usingenglish.com/articles/teaching-english-for-specific-purposesesp.html
Graves, K. (1996) Teachers as course developers. Cambridge: Cambridge University Press
Hutchinson, T., Waters, A. (1987) English for specific purposes: A learning-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press
Mišić, I., Biljana,, Trajanović, M. (2008) Učenje na daljinu i nastava stranih jezika. u: Vučo J. [ur.] Multidisciplinarnost u nastavi nastave jezika i književnosti, Nikšić: Filozofski fakultet
Mišić-Ilić, B. (2008) Model evaluacije u nastavi jezika na daljinu. u: Vučo J. [ur.] Evaluacija u nastavi jezika i književnosti, Nikšić: Filozofski fakultet Univerzitet Crne Gore, 229-241
Mišić-Ilić, B. (2007) Vocabulary in ESP: More than just words. u: Lakić Igor, Kostić Nataša [ur.] Language for specific purposes, conference proceedings, Podgorica: Institut za strane jezike, Univerzitet Crne Gore, 109-17
Robinson, P. (1991) ESP today: A practitioner's guide. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
Rüschoff, B. (2001) Construction of knowledge as the basis of foreign language learning. http://www.uni-essen.de/anglistik/bernd/construction.htm
Salaberry, M.R. (1996) The theoretical foundation for the development of pedagogical tasks in computer mediated communication. CALICO Journal, 14 (1), str. 5-34
Trajanović, M., Domazet, D., Mišić-Ilić, B. (2007) Distance learning and foreign language teaching. u: Boyanov K., R. Nikolov, i dr. [ur.] Research in informatics and information society technologies, Sofia, vol. 1, 441-452
Trajanović, M., Mišić-Ilić, B. (2010) Iskustva u primeni sistema nastave na daljinu u nastavi engleskog jezika na univerzitetu Metropolitan. u: Elektronsko učenje na putu ka društvu znanja, Beograd: Univerzitet Metropolitan - Fakultet informacionih tehnologija
Trimble, L. (1985) English for science and technology: A discourse approach. Cambridge: Cambridge University Press
Vučo, J. (2010) Srpski za akademske potrebe. Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet, Saopštenje na skupu Srpski jezik, književnost, umetnost
Vučo, J.J. (2009) Akademska kompetencija, jezik obrazovanja - srpski i italijanski. u: Kovačević Miloš [ur.] Srpski jezik u upotrebi, Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet
Walker, R. (2007) Information and communication ttechnology for language teachers. www.ict4lt.org/en/en_mod2-3.htm
Warschauer, M., Kern, R. (2000) Network-based language teaching: Concepts and practice. Cambridge: Cambridge University Press
Warshauer, M. (1996) Computer-assisted language learning: An introduction. u: Fotos S. [ur.] Multimedia language teaching, Tokio: Logos International, 3-20, www.gse.uci.edu/faculty/markw/call/html
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
objavljen u SCIndeksu: 01.11.2011.