Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:5
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
1999, vol. 30, br. 4, str. 125-132
Marketing istraživanje afekta i kognicije u ponašanju potrošača
Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet, Subotica
Sažetak
Afekat i kognicija su dve bitne unutrašnje determinante koje određuju ponašanje potrošača. Stoga su ova dva elementa pri istraživanju ponašanja potrošača predmet marketing istraživanja, dok su rezultati jedna od osnova marketing menadžmenta. Afekat utiče na osećanja, a kognicija se odnosi na razmišljanja potrošača. Afektivne reakcije sofisticiranog potrošača ispoljavaju se u odnosu na proizvod i ponuđača u vidu emocija, specifičnih osećanja, raspoloženja i procena. Kognitivni procesi inkorporiraju komponente kao što su memorisanje znanja, značenje i verovanje, a procesi interpretaciju i povezivanje informacija. Povezanost i međusobno dejstvo jednog i drugog sistema je značajna u ponašanju potrošača na tržištu.
Reference
Foxall, G.R., Goldsmith, R.E. (1994) Consumer psychology for marketing. London, itd: International Thomson Business Press
Henderson, B.S. (1970) Consumer behavior in theory and in action. New York, itd: Wiley
Maričić, B.R. (1999) Ponašanje potrošača. Beograd: Savremena administracija
Pakard, V. (1994) Skriveni ubeđivači - psihologija reklame. Beograd: Dosije
Paul, P.J., Olson, J.C. (1996) Consumer behavior and marketing strategy. Homewood, IL, itd: Irwin
Radulović, D.M. (1998) Psihologija marketinga - teorijski pristupi u proučavanju ponašanja potrošača. Beograd: MDM Komerc
Salai, S., Hegediš, I. (1994) Tržišno komuniciranje. Subotica: Ekonomski fakultet
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 02.06.2007.

Povezani članci

Teme (2006)
Subliminalna propaganda
Starčević Slađana

Strategijski menadžment (2000)
Komunikacija preko društvene mreže potrošača u trgovini
Kovač-Žnideršič Ružica

Strategijski menadžment (2001)
Metode analiziranja i predviđanja stila života kao elementa okruženja organizacije
Kovač-Žnideršič Ružica, i dr.

prikaži sve [114]