Metrika

  • citati u SCIndeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:0
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2019, vol. 57, br. 7-9, str. 387-406
Pravni režim ugovora o drumskom prevozu putnika zaključenog putem internet platforme
Univerzitet u Beogradu, Pravni fakultet
Ključne reči: ekonomija deljenja; Uber; CarGo; taksi prevoz; posredovanje; javni prevoz
Sažetak
Razvoj računarskih tehnologija je omogućio brže i lakše povezivanje ljudi, pogotovo u saobraćaju. To se naročito ispoljilo kroz tzv. deobnu ekonomiju u kojoj se višak dobra (usluge) deli (uz naknadu) sa onima kojima je potrebniji.Takav ekonomski pristup je uspešno primenjen u uber-u u inostranstvu i CarGo u Srbiji, koji predstavljaju Internet aplikacije putem kojih se zaključuje ugovor o prevozu. Pri tome, sporna je pravna kvalifikacija ovakvog vida prevoza, jer, nije jasno da li se radi o javnom ili privatnom prevozu, kao i kakva je uloga Internet aplikacija u njihovom zaključenju i ispunjenju. Prema jednom mišljenju, radi se i klasičnom posredovanju, dok je prema drugom shvatanju, ipak, reč o prevozu (javnom). U prvom delu rada je prikazan uticaj tehničko-računarskog napretka na nastanak deobne ekonomije i, shodno tome, na saobraćajne odnose. U drugom delu se ukazuje na pravne probleme koji usled toga nastaju, a koje izaziva, pre svega, sličnost sa klasičnim taksi prevozom. Nakon prikaza pravnog režima taksi prevoza, objašnjava se način rada uber-a i CarGo-a, kao i njihova pravna priroda. Ukazuje se na nejasnoću pravnog oblika ovih internet aplikacija, s obzirom da je, posebno u Srbiji, sporno da li imaju pravni subjektivitet, te da li su privredno društvo ili udruženje. Zaključuje se da je pomenuta vrsta prevoza samo tehnički unapređeniji klasični tip vanlinijskog javnog prevoza čiju uslugu pruža subjekt koji, predstavlja kompaniju.

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 12.07.2019.

Povezani članci

Nema povezanih članaka