Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:6
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2009, br. 2, str. 263-279
Dokoličarsko obrazovanje - suština i modeli
Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
Ključne reči: dokoličarsko obrazovanje; obrazovanje u dokolici; obrazovanje za dokolicu; doživotno učenje; modeli dokoličarskog obrazovanja
Sažetak
Članak se bavi odgovorom na pitanje: Šta je dokoličarsko obrazovanje? Različita odredjenja slobodnog vremena sugerišu različite puteve u razumevanju dokoličarskog obrazovanja. Pored toga, značenje dokoličarskog obrazovanja varira tokom životnog ciklusa. Jedan broj autora traga za bazičnim naučno-obrazovnim premisama koje su utkane u fundament i pedagogije i andragoigije slobodnog vremena, potom, za specifičnostima uvažavajući starosne kategorije. Pojam 'dokoličarsko obrazovanje odraslih' ima širi opseg od pojma 'dokoličarsko obrazovanje dece'. Ako ne potpuno, najvećim svojim delom obrazovanje odraslih se i dešava u slobodnom vremenu. Dokolica otvara mogućnosti za sve vrste učenja i različite obrazovne aktivnosti, što je direktno u vezi sa koncepcijom doživotnog učenja. Pojam dokoličarskog obrazovanja podrazumeva tri, same po sebi, kompleksne i široke komponente Obrazovanje kroz/kao/u dokolici; Obrazovanje za dokolicu i Obrazovanje profesionalaca za vaspitno-obrazovni rad u dokolici. U ovom radu se analiziraju prve dve komponente. Uopšteno govoreći, odnose se na savetovanje informisanje, animaciju, vodjenje, poučavanje ljudi u/za njihovo slobodno vreme, ali uključuju i probleme samoučenja, samoobrazovanja, kurikulume i razne programe dokoličarskog obrazovanja tokom školovanja i u socijalno širem i užem opusu. Takodje, svrha ovog rada se ogleda i u prezentovanju nekih poznatijih modela dokoličarskog obrazovanja. Osmišljavanje i oblikovanje kurikuluma i raznih programa dokoličarskog obrazovanja predstavlja poseban problem, pri čemu valja uvažavati različitosti starosnih grupa, zrelost individualne i grupne karakteristike.
Reference
*** (2008) WLRA Commission on Education. http//www.cosell.huji.ac.il/wlra/educ.htm
Caldwell, L. (2000) Timewise: Learning lifelong leisure skills: Curriculum developed through a grant from the national institute of drug abuse. National Institutes of Health
Dattilo, J. (2002) Inclusive leisure services: Responding to the rights of people with disabilities. State College, PA: Venture Publishing
Dattilo, J., Murphy, W.D. (1999) Leisure education program planning: A systematic approach. State College, PA: Venture Publishing
Fache, W. (1996) Adult education for and as leisure: The professional in formal and non-formal adult and continuing education. Leuven
Harris, D. (2005) Key concepts in leisure studies. London: Sage Pub
Jones, I., Symon, G. (2001) Lifelong learning as serious leisure: Policy, practice and potential. Leisure studies, 4 (20), 269-283
Kačavenda, R.N. (2009) Pedagogija slobodnog vremena: Tendencije i relevantne oblasti u obrazovanju pedagoga. Godišnjak Srpske akademije obrazovanja / Godišnjak SAO, Beograd
Kaplan, M. (1987) Leisure: Perspectives on education and policy. Washington: National Education Ass
Kelly, J. (1990) Leisure. New York - Englewood Cliffs: Prentice Hall
Kelly, J., Freysinger, V. (2000) 21st century leisure. Boston: Allynand Becon
Kleiber, D.A. (2001) Developmental intervention and leisure education: A lifespan perspective. World Leisure and Recreation, 43 (1), 4-10
Koshar, R., ur. (2002) Histories of leisure. Oxford: Berg
Mundy, J., Odum, L. (1998) Leisure education: Theory and practice. Champaign IL: Sagamore Publishing
Nardo, D. (2005) Leisure life of the ancient Greeks. Thomson: Gale
Neulinger, J. (1981) Psychology of leisure. Springfield, Ill: Charles C. Thomas
Pasavento, L., ur. (2003) Leisure education in the schools. The American Ass. For Leisure and Recreation (AALR)
Polić, R. (2005) Odgoj za starost kao mogućnost emancipacije. Metodički ogledi, 12 (1), 97-111
Rancourt, A.M. (1982) The Mundy/Odum leisure education model: Changing leisure attitude and leisure knowledge. The Florida State University, College of Education, Doctoral Thesis
Rojek, C. (2000) Leisure and culture. London: MacMillan Press
Ruskin, H., Sivan, A., ur. (1995) Leisure education. Jerusalem: WLRA Commission on Education
Russell, R.V. (2002) Pastimes: The context of contemporary leisure. Champaign IL: Sagamore Pub
Salamone, F. (2000) Society, culture, leisure and play. New York: University Press
Savićević, D. (2004) Učenje i starenje. Beograd: IPA, Filozofski fakultet
Scot, D., Willits, F.K. (1998) Adolescent and adult leisure patterns: A reassessment. Journal of Leisure Research, 30 (3), 319-330
Selman, G., i dr. (1998) The foundations of adult education in Canada. Toronto: Thomson Education
Stebbins, R. (2000) World leisure international position statement on educating for serious leisure. WLRA Board. World leisure commission on education
Stebbins, R. (1998) Adult education and serious leisure: Exploring their links. u: World Congress of WLRA (5th), Sao Paulo
Trohler, D. (2005) 'Doživotno učenje' kao conditio humana - pledoaje za jedan revidirani pojam učenja. Andragoške studije, br. 1, str. 5-20
 

O članku

jezik rada: engleski
vrsta rada: pregledni članak
objavljen u SCIndeksu: 21.04.2010.

Povezani članci