Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:5
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:3

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2010, vol. 16, br. 4, str. 63-66
Uticaji korišćenja motornih vozila
aVisoka tehnička mašinska škola strukovnih studija, Trstenik
bAlfa univerzitet, Beograd
Sažetak
Nivo razvoja drumskog transporta jedan je od značajnijih pokazatelja društveno-ekonomskog razvoja svake nacionalne privrede. Ubrzani razvoj ovog transporta kao jedne od vrsta saobraćaja čini danas jedan od dominantnih uzroka nepoželjnih efekata procesa u prirodi koji čine radnu i životnu sredinu čoveka - flore i faune na zemlji. Saobraćajna zagušenost u gradovima i u urbanim sredinama čini ove sredine manje udobnim i komfornim za život, smanjuje saobraćajnu efikasnost kroz povećanje vremena putovanja, potrošnju goriva, stres vozača i smanjuje bezbednost učesnika u saobraćaju. Poseban problem u razvoju drumskog saobraćaja predstavlja uticaj emisije izduvnih gasova na zdravlje ljudi. Od ekološke, ekonomske i političke važnosti je da drumski saobraćaj bude organizovan tako da zadovoljava potrebe ljudi i roba uz minimum nepoželjnih pratećih pojava, tj. mora se minimizirati negativan uticaj na životnu sredinu. Primena novih tehnoloških rešenja u automobilskoj industriji rezultat su permanentnog nastojanja da se ovi negativni uticaji smanje i poveća izvesnost života na zemlji u svim njegovim oblicima. Zato su premise savremenog i budućeg razvoja vozila, motora i njegove opreme zasnovane na povećanju energetske efikasnosti kroz redukciju i smanjenje potrošnje goriva i smanjenje emisije izduvnih gasova.
Reference
*** (2007) Republička strategija zaštite vazduha sa akcionim planom upravljanja kvalitetom vazduha, prednacrt izveštaja. Banja Luka: Ministarstvo za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju, novembar
Gruden, D. (2003) Traffic and environment. Berlin - Heidelberg: Springer-Verlag
Marjanović, Z., Brzaković, R., Joksimović, V. Ekološki razlozi za primenu alternativnih goriva. u: Festival kvaliteta 2008, Kragujevac
Pešić, R., Petković, S., Veinović, S. (2008) Motorna vozila i motori - oprema. Banja Luka: Mašinski fakultet
Petrović, M., Anastasijević, C. (2010) Jednostavni numerički model za praćenje ugljen monoksida u vazduhu usled saobraćajnog zagađenja. pregledni rad, GODINA XVI BROJ (36) 3, UDK 621, ISSN 0354-6829, str. 47-50
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: stručni članak
objavljen u SCIndeksu: 08.03.2011.

Povezani članci

IMK-14 Istraživanje i razvoj (2010)
Reciklaža u auto-industriji kao koncept održivog razvoja i strategija zanavljanja flote vozila
Jevremovć Vladeta, i dr.

IMK-14 Istraživanje i razvoj (2010)
Nove formulacije dizel goriva kao preduslov savremenih pogonskih sistema
Mijatović Milomir, i dr.