- citati u SCIndeksu: [2]
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:0
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
|
|
2012, vol. 17, br. 4, str. 577-591
|
Značaj i uloga integrisanog ruralnog turističkog proizvoda u Republici Srbiji
Importance and role of integrated rural tourism in Serbia
Sažetak
Turizam je danas vodeća uslužna privredna delatnost u svetskim okvirima, čini 13 odsto od ukupne svetske industrije usluga, a ova privredna delatnost je pokazala vitalnost u uslovima ekonomske krize. Turizam ima ekonomski, ali i društveni i politički značaj. Ruralni turizam je vrsta turizma koja obuhvata sve turističke aktivnosti koje se odvijaju u ruralnim predelima i koje se mogu uvrstiti u turističku ponudu tih područja. Ruralni turizam najviše doprinosi diverzifikaciji ruralne ekonomije i smanjenju razlika u razvijenosti urbanih i ruralnih sredina. Imajući u vidu da se Republika Srbija nalazi na vodećem mestu u rangu evropskih država u pogledu regionalnih razlika u razvijenosti, kao i da ima prirodne resurse za razvoj ruralnog turizma, ovaj turistički proizvod je postavljen na prioritetno mesto u Strategiji razvoja turizma Republike Srbije, u okviru vidova turizma vezanih za posebna interesovanja turista. Imajući u vidu da je prosečna popunjenost kapaciteta u ruralnom turizmu u Republici Srbiji veoma niska i iznosi svega četiri odsto, a da se na području Republike godišnje organizuje preko 1.500 različitih manifestacija, od kojih se većina održava u ruralnim predelima, u radu se predlaže sinergija ruralnog i manifestacionog turizma u vidu formiranja integrisanog ruralnog turističkog proizvoda. Cilj rada je da prikaže značaj i ulogu integrisanog ruralnog turističkog proizvoda u Republici Srbiji i to sa aspekta povećanja zaposlenosti, povećanja prihoda i porasta životnog standarda stanovnika ruralnih područja, kao i razvoja ovih područja.
Abstract
Tourism is now the leading service economic activity in the world, consisting of 13 percent of the total global services industry, and this economic activity has shown the vitality of the economic crisis. Tourism is an economic, but also social and political significance. Rural tourism is a type of tourism that includes all the tourist activities that take place in rural areas and can be included in the tourist offer of the region. Rural tourism contributes most to diversify the rural economy and reducing differences in the development of urban and rural areas. Bearing in mind that the Republic of Serbia is the leading place in the ranks of European countries in terms of regional differences in development, as well as a natural resource for the development of rural tourism, the tourism product is set to priority in the Tourism Development Strategy of the Republic of Serbia, in the types of tourism-related special interest tourists. Bearing in mind that the average occupancy rate in rural tourism in Serbia is very low, amounting to only four percent, and that in the area of over 1,500 annually organizes various events, most of which are held in rural areas, the paper proposes synergy rural and event tourism as a form of integrated rural tourism product. The aim of this paper is to show the importance and role of integrated rural tourism product in the Republic of the Serbia and in terms of increasing employment, increasing incomes and rising living standards of rural areas and the development of these areas.
|
|
|
Reference
|
|
*** (2011) Program razvoja održivog ruralnog turizma u Republici Srbiji. Sl. glasnik RS, br. 85
|
|
Bošković, O., Njegovan, Z. (2012) Uticaj turizma na poboljšanje situacije na tržištu rada u Republici Srbiji. u: Turizam - izazovi i mogućnosti (VII), naučni skup sa međunarodnim učešćem, Trebinje, tematski zbornik radova
|
3
|
Bošković, T. (2012) Ekonomski efekti razvoja turizma u ruralnim područjima Srbije. Škola biznisa, (2): 29-34
|
1
|
Cevijć, S., Babović, M., Petrović, M., Bogdanov, N., Vuković, O. (2011) Socijalna isključenost u ruralnim oblastima Srbije. Beograd: UNDP
|
|
Čanović, G. (2012) Žene su štedljivije od muškaraca. Politika, Beograd, 04. 10
|
4
|
Muhi, B. (2009) Primena marketinga u seoskom turizmu Vojvodine. Sremska Kamenica: Fakultet poslovne ekonomije
|
1
|
Radović, G., Pejanović, R., Njegovan, Z. (2011) Ruralni turizam - faktor razvoja multifunkcionalne poljoprivrede u Republici Srbiji. u: Savremeni trendovi u evropskoj ekonomiji-implikacije za Srbiju, Novi Sad: Visoka poslovna škola
|
1
|
Radović, G., Pejanović, R., Njegovan, Z. (2012) Etnografske i gastronomske manifestacije kao indikatori razvoja ruralnog turizma u Vojvodini. u: Turizam - izazovi i mogućnosti (VII), naučni skup sa međunarodnim učešćem, Trebinje, tematski zbornik radova
|
|
Radović, G., Pejanović, R. (2012) Ruralni turizam kao faktor diversifikacije ruralne ekonomije u Republici Srbiji. u: Održiva poljoprivreda i ruralni razvoj u funkciji ostvarivanja strateških ciljeva Republike Srbije u okviru Dunavskog regiona, međunarodni naučni skup, Tara, rad je u pripremi za objavljivanje
|
|
Unković, S. Očekivani pravci razvoja turizma u svetu. u: 45. Sajam turizma u Novom Sadu, 27. septembar 2012.godine, predavanje
|
8
|
Unković, S., Zečević, B. (2011) Ekonomika turizma. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta
|
|
Vlada Republike Srbije (2006) Strategija razvoja turizma Republike Srbije,. Službeni glasnik RS, br.91
|
|
|
|