Metrika

  • citati u SCIndeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:2
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2010, vol. 59, br. 1, str. 145-155
Nastavnik - efikasan vođa odeljenja
Ministarstvo prosvete RS, Beograd

e-adresaoisidora@yubc.net
Ključne reči: funkcije menadžmenta; rukovođenje; socioemocionalna klima u odeljenju
Sažetak
Zastupajući stav da je deo odgovornosti nastavnika stvaranje i održavanje podsticajne klime u odeljenju, klime u kojoj će potencijali svakog učenika moći da se ostvare, da je njegov zadatak da organizuje nastavu tako da ona izaziva, podstiče zonu narednog razvoja kod učenika, pokušali smo da damo odgovor koje su to sposobnosti, veštine i znanja koja su potrebna nastavniku da bi bio efikasan vođa odeljenja. Rukovođenje, vođenje kao jednu od četiri osnovne funkcije menadžmenta, definisali smo kao prevashodno operativnu funkciju, koja podrazumeva kontinuiran uticaj na učenike; odnosi se na interpersonalno i komunikacijsko stanovište rukovođenja sa ciljem motivisanja za ostvarivanje nastavnog plana i programa, vođenje učenika do samostalnog sticanja znanja razvojem sposobnosti i ovladavanjem tehnikama i veštinama učenja.
Reference
Alibabić, Š.M. (2004) Menadžment u obrazovanju. u: Zbornik FCO, Beograd: FCO, 27- 40
Alibabić, Š.M. (2007) Profesionalizacija menadžmenta u obrazovanju. u: Šefika Alibabić, Pejatović Aleksandra [ur.] Andragogija na početku-trećeg milenijuma, Zbornik, Beograd: Filozofski fakultet, 13 - 23
Alibabić, Š.M. (2008) Razvijanje liderskih kompetencija. u: Obrazovanje i učenje pretpostavke evropskih integracija, Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta
Bratanić, M. (1990) Mikropedagogija - interakcijsko-komunikacijski aspekt odgoja. Zagreb: Školska knjiga
Goleman, D., Boyatzis, R., Mckee, A. (2006) Emocionalna inteligencija u liderstvu. Novi Sad: Adizes
Goleman, D. (2007) Socijalna inteligencija. Beograd: Geopoetika
Havelka, N. (2005) Uvod u psihologiju međuljudskih odnosa u obrazovanju. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju
Kostović, S. (2008) Pigmalion u razredu. Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju
Krnjajić, S. (2007) Pogled u razred. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Krnjajić, S.B. (2002) Socijalni odnosi i obrazovanje. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Sajfert, Z., Đorđević, D., Bešić, C.H. (2006) Leksikon menadžmenta. Beograd: Agencija Matić
Stoll, L., Fink, D. (2000) Mijenjajmo naše škole - kako unaprijediti djelotvornost i kvalitetu škola. Zagreb: Educa
Vujić, D. (2003) Menadžment ljudskih resursa i kvalitet - ljudi - ključ kvaliteta i uspeha. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju
Vygolsky, L.S. (1977) Mišljenje i govor. Beograd: Nolit
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: stručni članak
objavljen u SCIndeksu: 15.06.2010.

Povezani članci