Metrika

  • citati u SCIndeksu: [5]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:0
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
1997, vol. 46, br. 5, str. 591-610
Evaluacija efekata učenja naučno-istraživačkih postupaka kroz grupni rad u nastavi
Ključne reči: projekt metod; grupno istraživački rad učenika; osnovna škola; proceduralno znanje
Sažetak
Model učenja naučno-istraživačkih postupaka, kao metoda sticanja proceduralnog naspram strogo činjeničkog znanja, pojavljuje se još od prve, ali dominira u četvrtoj godini (uzrast od 10 godina) longitudinalna istraživanja ostvarenog sa učenicima od 7 do 11 godina, u jednom seoskom i dva gradska odeljenja (svako odeljenje broji 33 učenika). U gradskoj školi obavljen je eksperiment s kontrolnom grupom, tj. sumativna i formativna evaluacija, dok u seoskoj školi nije bilo kontrolne grupe te je usledila samo formativna evaluacija primenjenog modela. Metode za prikupljanje podataka prilikom evaluacije su bile: pitanja za učenike, s ciljem utvrđivanja proceduralnih znanja učenika o istraživačkim postupcima u četvrtom razredu, posmatranje nastavnog procesa i intervjuisanje učitelja koji su program realizovali od prvog do četvrtog razreda. Učitelji smatraju da su učenici pokazali izuzetnu intelektualnu i socijalnu zrelost prilikom grupno istraživačkog rada i napredovali u proceduralnim znanjima metodologije istraživanja, koja su im pomagala da uče na kreativni način. Ova zapažanja su potvrđena i posmatranjem nastavnog procesa kao i kroz pitanja zadata učenicima.
Reference
Ivić, I.D. (1976) Skica za jednu psihologiju osnovnoškolskih udžbenika: I - Razvoj intelektualnih sposobnosti dece i udžbenik. Psihologija, vol. 9, br. 1-2, str. 25-45
Ivić, I.D. (1992) Teorije mentalnog razvoja i problem ishoda obrazovanja. Psihologija, vol. 25, br. 3-4, str. 7-36
Matejić-Đuričić, Z.Ž. (1984) Počeci i razvoj simboličke igre. Psihološka istraživanja, br. 3, str. 173-217
Šefer, J.P. (1988) Grupno istraživanje kulturnog blaga. Nastava i vaspitanje, br. 1-2, str. 34-50
Šefer, J.P. (1996) A curriculum which stimulates creative behavior. u: Zindović-Vukadinović G. i Stevan Krnjajić [ur.] Towards a modern learner-centered curriculum, Beograd: Institut za pedagoška istraživanja, str. 123-141
Šefer, J.P. (1996) Kreativnost u nastavi na mlađem školskom uzrastu. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, br. 28, str. 295-313
Šefer, J.P. (1997) Kreativne aktivnosti u malim grupama i saradnja učenika u nastavi. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, br. 29, str. 233-243
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 02.06.2007.

Povezani članci

Psihologija (1998)
Vođe u kreativnim aktivnostima saradničkih grupa učenika
Šefer Jasmina P.

Nastava i vaspitanje (2000)
Korišćenje igara za razvijanje kreativnosti učenika
Šefer Jasmina P.

Nastava i vaspitanje (2010)
Kreativnost i interdisciplinarnost u našoj nastavi
Šefer Jasmina, i dr.

prikaži sve [33]