Metrika

  • citati u SCIndeksu: [4]
  • citati u CrossRef-u:[3]
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:18
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:9

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2016, vol. 18, br. 3, str. 53-67
Analiza upotrebe društvenih mreža u poslovanju
aUniverzitet 'Union - Nikola Tesla', Fakultet za strateški i operativni menadžment - FSOM, Beograd
bAksiom Softver Development, Beograd

e-adresadejantilic@gmail.com
Ključne reči: internet marketing; društvene mreže; održiva konkurentna prednost; interaktivna komunikacija
Sažetak
Internet je drastično promenio način poslovanja organizacija kroz razvoj elektronske trgovine, internet marketinga a naročito kroz razvoj dvosmerne komunikacije između organizacija i ciljne grupe potrošača posredstvom društvenih mreža. Sve značajnija upotreba društvenih mreža u poslovanju uticala je i na sprovođenje sve većeg broja kvantitativnih, ali i kvalitativnih istraživanja u cilju efikasnijeg upravljanja i uspešnije eksploatacije navedenog "viralnog fenomena". Upravo je navedeni trend i inicirao da se u radu posebna pažnja usmeri na analizu sekundarnih rezultata dobijenih tokom različitih istraživanja u navedenoj oblasti, a sve to u pravcu adekvatnijeg sagledavanja ciljeva, značaja i frekvencije upotrebe društvenih mreža u poslovanju na globalnom tržištu, ali i u poslovanju organizacija na teritoriji Republike Srbije.
Reference
Andzulis James, Mick, Panagopoulos, N.G., Rapp, A. (2012) A review of social media and implications for the sales process. Journal of Personal Selling & Sales Management, 32(3): 305-316
Boyd, D.M., Ellison, B. N. (2007) Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1): 210-230
Chu, S., Kim, Y. (2011) Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites. International Journal of Advertising, 30(1): 47-75
DigitalizujMe (2015) Kako društvene mreže daju nove mogućnosti društvenom poslovanju. http://digitalizuj.me/2012/02/kako-drustvene-mreze-daju-nove-mogucnosti-drustveno-odgovornom-poslovanju/ (datum pristupa 10. 06. 2014)
Executive Group (2013) Digital safari. http://www.eg.rs/digitalsafari/ (datum pristupa 18. 06. 2015)
Golubović, N. (2008) Izvori društvenog kapitala. Sociologija, vol. 50, br. 1, str. 17-34
Ilić, A., Ilić, M. (2011) Koliko je veliki Vaš svet. http://www.b92.net/zivot/nauka.php?nav_id=548869 (datum pristupa 10. 03. 2014)
Ilić, D. (2015) Savremene tehnologije i koncepti menadžmenta. Beograd: FSOM, skripta, str. 126-129
Ilić, D., Marković, B. (2014) Značaj upotrebe internet društvenih mreža u procesu dostizanja održive konkurentne prednosti. u: Sinteza 2014, 1. Međunarodna konferencija: Uticaj Interneta na poslovanje u Srbiji i svetu, Beograd, 25-26. April, str. 82-87
Informacija (2011) Teorija malog sveta - sa Facebook-om svet još manji. http://www.informacija.rs/Drustvenemreze/Teorija-malog-sveta-Sa-Facebook-om-svet-je-jos-manji.html (datum pristupa 9. 06. 2015)
Ishikawa, A., Tsujimoto, A. (2008) Creative marketing for new product and new business development. Singapore: World scientific Publishing, str. 2
Leskovec, J. (2012) Mining online data across social networks. Stanford University, http://www.youtube.com/watch?v=FxMvieyn8p8 (datum pristupa 25. 01. 2014)
Levin, D. (2011) Has Ford finally ditched the Econobox?. Fortune, http://money.cnn.com/2011/03/22/autos/ford_focus_2011.fortune/index.htm, 13. (datum pristupa 23. 07. 2015)
Levy, J.R. (2010) Facebook marketing: Design your next marketing campaign. Indianapolis: Pearson education, str. 125
Liang, B., Scammon, D.L. (2011) E-Word-of-Mouth on health social networking sites: An opportunity for tailored health communication. Journal of Consumer Behaviour, 10(6): 322-331, published online in Wiley Online Library
Mangold, W. G., Faulds, D.J. (2009) Social media: The new hybrid element of the promotion mix. Business Horizons, 52(4): 357-365
MASMI (2012) Upotreba društvenih mreža u kompanijama. 17, http://www.internetzarada.org/attachment.php?aid=403 (datum pristupa 25. 06. 2015)
Milgram, S. (2010) The individual in a social world: Essays and experiments. London: Pinter & Martin, ISBN: 978-1-905177-12-7
Paliaga, M., Mihovilović, J. (2015) Marketing putem društvenih mreža. http://www.markopaliaga.com/userfiles/file/Microsoft%20Power (datum pristupa 10.06)
Petrović, D.M. (2012) Novi oblici društvenog umrežavanja. Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, doktorska disertacija
Radenković, B. (2014) Primena društvenih mreža u poslovanju. Beograd: FON, prezentacija na mreži, str. 4, arhiva.dis.org.rs/DIS2014/materijali/.../PrezentacijaBoza.ppt (datum pristupa 9. 06. 2015)
Rakić, B., Rakić, M. (2014) Marketing digitalnog sadržaja za organizacije kao kupce. Ekonomika, vol. 60, br. 1, str. 84-93
Reed, J. (2012) Get up to speed with online marketing. New Jersey: FT Press
Republički zavod za statistiku (2014) Upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija u Republici Srbiji. Beograd, http://webrzs.stat.gov.rs/WebSite/repository/documents/00/01/50/47/ICT2014s.pdf (datum pristupa 18.06.2015)
Schnettler, S. (2009) A structured overview of 50 years of small-world research. Social Networks, 31(3): 165-178, Elsevier, USA
Seithi, L. (2015) Social media addiction: 39,757 years of our time is collectively spent on Facebook in a day. http://dazeinfo.com/2015/01/12/social-media-addiction/ (datum pristupa 11.06)
Smith, P., Zook, Z. (2011) Marketing communications: Integrating offline and online with social media. London: Kogan Page
Society for Industrial and Applied Mathematics (2014) The math behind online social networks. www.siam.org/careers/matters.php (datum pristupa 25. 01)
Statista (2015) http://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ (datum pristupa 10.06)
Statista (2015) http://www.statista.com/chart/2289/how-marketers-use-social-media/ (datum pristupa 12.06)
Stelzner, M.A. (2015) Social media marketing. u: Social media marketing industry report, str. 18
TNS Galup (2010) Social Networks Survey. http://www.tnsmediumgallup.co.rs/newsletters/Drustvene%20mreze_Medjunarodna%20studija_srp_TNSMediumGallup_Dec_10.pdf (datum pristupa 18. 06. 2015)
We are Social (2015) Global Digital Snapshot. http://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-social-mobile-in-2015 (datum pristupa 11.06)
Wellman, B.S. (1979) The community question: The intimate networks of East Yorkers. American Journal of Sociology, 84(5): 1201-1231
Whitler, K.A. (2014) Why word of mouth marketing is the most important social media. http://www.forbes.com/sites/kimberlywhitler/2014/07/17/why-word-of-mouth-marketing-is-the-most-important-social-media/ (datum pristupa 09.06.2015)
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: stručni članak
DOI: 10.5937/EkoPog1603053I
objavljen u SCIndeksu: 18.02.2020.