Metrika

  • citati u SCIndeksu: [6]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2011, vol. 13, br. 1, str. 105-124
Transformacija korporativnog izveštavanja - od finansijskog ka poslovnom izveštavanju
aUniverzitet u Kragujevcu, Ekonomski fakultet, Srbija
bUniverzitet u Beogradu, Poljoprivredni fakultet, Srbija
Ključne reči: finansijsko izveštavanje; poslovno izveštavanje; izveštaj o dodatoj vrednosti; izveštaj o ključnim pokretačima vrednosti; integrisano izveštavanje; društvena odgovornost preduzeća
Sažetak
Globalna ekonomska kriza ukazala je na pogrešno zasnivanje poslovnih i ekonomskih odluka na kratkoročnim dobicima. Brojni autori apeluju na nepodudarnost koja postoji izmenu informacija prezentiranih putem finansijskog izveštavanja i informacionih potreba bilansnih adresata. Samostalno posmatrani, finansijski izveštaji ne omogućavaju komuniciranje ukupnih performansi preduzeća. Neki takvu okolnost objašnjavaju kao raskid 'informatičke ekonomije' sa finansijskim izveštajima industrijskog doba'.Otuda je korisnicima neophodno prezentovati dodatne infromacije nefinansijskog karaktera, zatim informacije orijentisane ka budućnosti, kao i dodatne informacije o nematerijalnoj imovini preduzeća. Rešenje je u integrisanoj upotrebi finansijskih i informacija koje se prezentuju u različitim prikazima iz domena poslovnog izveštavanja. Poslovno izveštavanje međutim ne može biti statično, je će u suprotnom biti neadekvatno. Ono se menja na način da reflektuje promene u poslovanju, informacionim tehnologijama i potrebama korisnika. Za razliku od finansijskog izveštavanja koje akcenat stavlja na investitore, poslovno izveštavanje fokus stavlja na stejkholdere kao ključne korisnike informacija. Takav pristup je saglasan konceptu društvene odgovornosti preduzeća.
Reference
*** (2008) Cima official learning system: Management accounting business strategy. Elsevier Ltd
*** (2009) CIMA Official learning system: Test of professional competence in management accounting. Elsevier Ltd
Bazley, M., Hancock, P., Berry, A., Jarvis, R. (1999) Contemporary accounting. Thompson Learning
Brown, J., Fraser, M. Social and environmental accounting: How are you approaching it. Preuzeto sa www.wbcsd.org 12.januar 2011
Eccles, R., Herz, R., Keegan, E., Philips, D. (2001) The value reporting revolution. New York, itd: Wiley
Gray, S.J., Needles, B.E. (2002) Finansijsko računovodstvo, opšti pristup. Beograd: Savez računovođa i revizora Republike Srbije
Malinić, S.D. (2003) Target costing i konkurentske strategije. Ekonomske teme, vol. 41, br. 5, str. 15-24
Miller, P.B.W. (2002) Quality financial reporting. Journal of Accountancy, American Institute of CPAs, Durham USA, Volume 193, Number 4
Morley, M. (1979) The value added statement in Britain. Accounting review, July
Pendlebury, M., Groves, R. (2004) Company accounts: Analysis, interpretation and understanding. Thomson
Shutt, A. (2006) Corporate governance based on business reporting in accordance with IAS/IFAS accounting. Verlag
Staden, C.J. (2000) The value added statement: Bastion of social reporting or dinosaur of financial reporting. u: Working papers, New Zealand: Massey University
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
objavljen u SCIndeksu: 30.03.2012.

Povezani članci

Nema povezanih članaka