Metrika

  • citati u SCIndeksu: [4]
  • citati u CrossRef-u:[2]
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:7
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:3

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2016, br. 1, str. 22-31
Kvalitet usluga u turističkim preduzećima kao model upravljanja turističkom destinacijom
aVisoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
bSrpska akademija nauke i umetnosti (SANU), Geografski institut 'Jovan Cvijić', Beograd

e-adresaaleksandravujko@yahoo.com
Projekat:
Geografija Srbije (MPNTR - 47007)

Ključne reči: kvalitet usluga; opština Bečej; turistička ponuda; zadovoljstvo potrošača
Sažetak
Osnovna hipoteza od koje se krenulo u radu jeste tvrdnja da je kvalitetna usluga ključ za zadržavanje postojećih i privlačenje novih turista. Osnovni cilj istraživanja predstavlja definisanje uloge kvaliteta u turističkim preduzećima na stepen potrošačevog zadovoljstva pruženom uslugom. U ovom istraživanju korišćena je tehnika anketnog istraživanja. Ispitanici su bili slučajni prolaznici i zaposleni u turističkom sektoru u opštini Bečej a od njih se tražilo da ocene kvaliet usluga u turističkim preduzećima i zalaganje zaposlenih u turističkim agencijama, u cilju što većeg izlaženja u susret potrebama i zahtevima turista. Na osnovu analize zavisnih i nezavisnih varjabli, došlo se do zaključka da kvalitet pruženih turističkih usluga u ovom regionu nije na zadovoljavajućem nivou, ali da preduslovi za njegovo poboljšanje postoje, ukoliko bi se uložili trud i sredstva u ove svrhe. Dobijeni rezultati mogu biti značajni za pružaoce usluga i doprineti unapređenju poslovanja kroz prilagođavanje turističke ponude potrebama turista.
Reference
Blešić, I., Romelić, J., Garača, V. (2009) Ispitivanje očekivanog i percepiranog kvaliteta usluge u hotelima Zapadnomoravske banjske zone. Glasnik Srpskog geografskog društva, vol. 89, br. 1, str. 103-114
Đorđijev, J. (2010) Satisfakcija potrošača u turizmu. Beograd: Univerzitet Singidunum
Hadžić, O., Bjeljac, Ž. (2006) Ispitivanje faktora koji utiču na zadovoljstvo turističkim doživljajem turiste-posetioca manifestacija u Novom Sadu. Glasnik Srpskog geografskog društva, vol. 86, br. 2, str. 261-276
Kotler, F., Bowen, J., Makens, J. (2010) Marketing u ugostiteljstvu, hotelijerstvu i turizmu. Zagreb: Mate
Oroian, M., Gheres, M. (2012) Developing a risk management model in travel agencies activity: An empirical analysis. Tourism Management, 33(6): 1598-1603
Radosavljević, G. (2009) Menadžment u turizmu. Kragujevac: Ekonomski fakultet Univerziteta
Vučković, J. (2015) Uticaj uslužnog ponašanja zaposlenih na kvalitet usluga. Turističko poslovanje, br. 15, str. 135-142
Vujko, A., Gajić, T., Mladenovski, M., Momirski, J. (2015) Testing expected and perceived service quality in the hotel industry. Škola biznisa, br. 1, str. 47-57
Vujnić, J. (2016) Stanje i mogućnosti razvoja turizma opštine Bečej. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
DOI: 10.5937/skolbiz1-11596
objavljen u SCIndeksu: 27.10.2016.
metod recenzije: dvostruko anoniman
Creative Commons License 4.0