Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:2
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:2

Sadržaj

članak: 1 od 1  
Termalna analiza čvrstog i ventilirajućeg diska tokom procesa kočenja
aUniverzitet u Kragujevcu, Fakultet inženjerskih nauka
bUniverzitet u Kragujevcu, Fakultet inženjerskih nauka + Istraživačko razvojni centar za bioinženjering - BioIRC, Kragujevac

e-adresaslavicamacuzic89@gmail.com
Ključne reči: kočioni disk; toplotna analiza; disipacija toplote; COMSOL Multiphysics 5.0.
Sažetak
Kočioni sistem je jedan od najvažnijih komponenti vozila na putu. Ovaj sistem ima zadatak da zaustavi vozilo ili da ga uspori. Frikcione kočnice, tokom procesa kočenja, pretvaraju kinetičku i potencijalnu energiju u termalnu energiju (toplotu). Osnovne komponente kočionih sistema, kočioni diskovi i kočione pločice, u kratkom vremenskom periodu apsorbuju veliku količinu oslobođene toplote (Travaglia et al. 2014). Apsorbovana toplota mora biti, koliko je moguće, efikasno rasuta kako bi se osigurao normalan rad sistema za kočenje (Day et al. 1984). Visoka temperatura tokom kočenja može izazvati mnoge probleme kao što su termalne pukotine, prerano habanje, zatim kočnice blede i moguća je pojava termičkih vibracija (Lee 1999). U ovom istraživanju, modeliran je tipičan kočioni sistem koji uključuje kočioni disk i kočione pločice. Koristeći COMSOL Multiphysics 5.0, istraženo je toplotno ponašanje dve vrste diskova: čvrstih - solid i ventilirajućih. Rezultati pokazuju da je ventilirajući disk mnogo bolje rešenje od čvrstih diskova, jer se dosta veća količina toplote oslobađa sa ventilirajućeg diska za isto vreme.
Reference
Belhocine, A., Bakar, A.A.R., Bouchetara, M. (2014) Numerical Modeling of Disc Brake System in Frictional Contact. Tribology in Industry, 36, 1, 49-66
Day, A.J., Newcomb, T.P. (1984) The dissipation of frictional energy from the interface of an annular disc brake. ARCHIVE: Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Transport Engineering, 198(11): 201-209
Idusuyi, N., Babajide, I., Ajayi, Oluwaseun. K., Olugasa, Temilola.T. (2014) A Computational Study on the Use of an Aluminium Metal Matrix Composite and Aramid as Alternative Brake Disc and Brake Pad Material. Journal of Engineering, 2014: 1-6
Lee, K. (1999) Numerical Prediction of Brake Fluid Temperature Rise During Braking and Heat Soaking. SAE Technical Paper Series, 1999-01-0483
Limpert, R. (1975) The Thermal Performance of Automotive Disc Brakes. SAE Technical Paper Series, 750873
Petinrin, M.O., Oji, J.O. (2012) Numerical Simulation of Thermoelastic Contact Problem of Disc Brake with Frictional Heat Generation. New York Science Journal, 5(10)
Talati, F., Jalalifar, S. (2009) Analysis of heat conduction in a disk brake system. Heat and Mass Transfer, 45(8): 1047-1059
Travaglia, C.A.P., Lopes, L.C.R. (2014) Friction Material Temperature Distribution and Thermal and Mechanical Contact Stress Analysis. Engineering, 06(13): 1017-1036
 

O članku

jezik rada: engleski
vrsta rada: neklasifikovan
DOI: 10.5937/jsscm1502019M
objavljen u SCIndeksu: 28.05.2016.

Povezani članci

Nema povezanih članaka