Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:6
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:4

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2015, vol. 7, br. 2, str. 231-249
"Neprijatelj našeg doba" - Godarova estetika savremenosti nasuprot sinhronizaciji
Aarhus University, Denmark
Ključne reči: savremenost; sliko-politika; televizija; vremensko iskustvo; Godard
Sažetak
Pred kraj svog filmskog eseja Histoire(s) du cinema Žan-Luk Godard sebe naziva 'neprijateljem našeg doba', 'totalitarizma sadašnjosti primenjenog mehanički svakim danom sve više represivno na planetarnom nivou.' Članak gleda Histoire(s) du cinema (1988-1998) kao 'oblik razmišljanja' koji pokušava da se odupre sinhronizaciji, standardizacionom vremenu globalnog kapitala, sveprisutnoj uniformnosti svetske super-sadašnjosti, koje donosi današnja televizijska i digitalna komunikacija, koja preti da trivijalizuje različite procese memorije i istorije i umetnosti i kulture uopšte. Prema filozofu Bernardu Štigleru, završna faza kapitalizma je kontrola i sinhronizacija onoga što je bivši direktor TF1 Patrick Le Lai nazivao 'dostupno vreme mozga'. U radu se ističe da se rad Godarda protivi ovoj kontroli i sinhronizaciji naših umova kroz estetiku savremenosti. Argument je zasnovan na razvoju teorijskog okvira koji kombinuje najnovije teorije savremenosti sa teorijama sliko-politike. Fokusirajući se na povezanost pojedinca, društvene i medijske sredine, rad će se baviti Godardovo, je sliko-političkim stvaranjem vremenske savremenosti kroz montažu snimaka starih filmova i filmskih žurnala, fotografija, fotografija bez pokreta, snimaka slika, novih snimka, reklama, muzika, zvuka i snimaka govora, tekstualnih citata, priča i komentara.
Reference
Agamben, G. (2000) Marginal Notes on Commentaries on the Society of the Spectacle. u: Means without End: Notes on Politics, Minneapolis: University of Minnesota Press, 73-90, Translated by Vincenzo Binetti and Cesare Casarino
Benjamin, W. (1999) The Arcades Project. Cambridge, MA: The Belknap Press of Harvard University Press, Translated by Howard Eiland and Kevin McLaughlin
Benjamin, W. (1969) Theses on the Philosophy of History. u: Illuminations, New York: Schocken Books, 253-264, Translated by Harry Zohn
Dall'asta, M. (2004) The (Im)possible History. u: Temple Michael; et al. [ur.] For Ever Godard, London: Black Dog Publishing, 350-363
Didi-Huberman, G. (2011) Opening the Camps, Closing the Eyes: Image, History, Readability. u: Pollock Griselda; Silverman Max [ur.] Concentrationary Cinema: Aesthetics as Political Resistance in Alain Resnais's Night and Fog (1955), New York: Berghahn Books, 83-125, Translated by Katie Tidmarsh
Godard, J. Interview. Filmcomment, http://www.filmcomment.com/article/jean-luc-godard-interview-nouvelle-vague-histoires-du-cinemahelas-pour-moi, Accessed: May, 25, 2015
Godard, J., Ishaghpour, Y. (2000) Archéologie du cinéma et mémoire du siècle. Tours: Farrago
Godard, J. (2008) Histoire(s) du cinéma [1998]. Paris: Gaumont, DVD
Latsis, D.S. (2013) Genealogy of the Image in Histoire(s) du Cinéma: Godard, Warburg and the Iconology of the Interstice. Third Text, 27:6: 774-785
Lundemo, T. (2014) Godard as Historiographe. u: Conley Ton; Kline Jefferson T. [ur.] A Companion to Jean-Luc Godard, Malden, MA-Oxford: Wiley-Blackwell, 488-503
Osborne, P. (2013) Anywhere or not at all: Philosophy of Contemporary Art. London: Verso
Rancière, J. (2007) The Future of the Image. London-New York: Verso, Translated by Gregory Elliott
Rancière, J. (2006) Die Arbeit des Bildes (The Work of the Image). u: Esther ShalevGerz:MenschenDinge (The Human Aspect of Objects), Weimar: StiftungGedenkstätten Buchenwald und Mittelbau-Dor, 8-25
Ravetto-Biagioli, K. (2014) Noli me tangere: Jean-Luc Godard's Histoire(s) du cinéma. u: Conley Tom; Kline Jefferson T. [ur.] A Companion to Jean-Luc Godard, Malden, MA-Oxford: Wiley-Blackwell, 456-487
Smith, T. (2006) Contemporary Art and Contemporaneity. Critical Inquiry, 32: 681-707
Smith, T. (2012) Thinking Contemporary Curating. New York: Independent Curators International
Steyerl, H. (2013) Too Much World: Is the Internet Dead?. E-flux journal, #49: 1-10, http://www.e-flux.com/journal/too-much-world-is-the-internetdead/, Accessed: May 25, 2015
Stiegler, B. (2008) Dans la vacance, on cherche à retrouver la consistancedans son existence. Philosophie magazine, 21, http://www.philomag.com/les-idees/bernard-stiegler-dans-la-vacance-on-cherche-a-retrouver-la-consistance-dans-sonexistence, accessed: May, 25, 2015
Williams, J.S. (2008) Histoire(s) du cinéma. Film Quarterly, 61:3: 10-16
Witt, M. (1999) Introduction. Jean-Luc Godard: Histoire(s) du cinéma (1988-1998). Screen, 40:3: 304-305
 

O članku

jezik rada: engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak
DOI: 10.5937/SAJ1502231L
prihvaćen: 25.07.2015.
objavljen u SCIndeksu: 10.07.2021.

Povezani članci

Nasleđe Kragujevac (2011)
Arhitektonski postmoderni svet i povratak gradovima od stakla
Lojanica Marija V., i dr.

SAJ, Serb Archit J (2010)
Does anybody need architectural theory any longer?
Ioan Augustin

SAJ, Serb Archit J (2017)
Aistheton (čulno opažanje) u vreme društveno-političke krize
Vilić Nebojša