Metrika

  • citati u SCIndeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:8
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:8

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2015, vol. 5, br. 1, str. 94-104
Korišćenje mobilnog telefona u nastavi
Gimnazija sa domom učenika za talentovane učenike ,,Boljai', Senta

e-adresaimgaboy@yahoo.com, esztelecki@gmail.com
Ključne reči: M-learning; nastavni metod; pametni telefoni
Sažetak
Po najnovijim istraživanjima UNESKO-a 6 milijardi ljudi poseduje pametne telefone (engl. smartphone). Na osnovu ovog ogromnog broja postavlja se pitanje kakav će biti uticaj toga na nastavu. U kom pravcu ide razvoj metodike nastave? Takav ogroman stepen razvoja tehničih reformi videli smo pre 10-15 godina, kada je korišćenje interneta postalo dostupno svim školama. U to vreme ova promena je bila ogromna i brza sa pozitivnim i negativnim rezonancama na koje i danas nailazimo u učionicama. Danas već znamo da je razlog za to, pre svega, što nismo bili dovoljno pripremljeni na zbivanja koja su se dešavala pred našim očima. U našem regionu obrazovanje pomoću mobilnih telefona (m-learning) još uvek se smatra utopijom. Tu nepovoljnost treba pretvoriti u prednost, učiti iz sopstvenih grešaka i biti korak ispred neposredne i očekivane revolucije u nastavi. Poznato je da upotreba mobilnih telefona na školskim časovima nailazi na društveni otpor i predrasudu kako u mnogim zemljama sveta tako i u Srbiji. Ministarstvo za obrazovanje ne zna gde da smesti telefone, džepne računare kao moguće altarnativne metode obrazovanja, ili pak dopune. Iz tog razloga odabran je najlakši put - zabrana korišćenje ove tehnike. Međutim, sa ovim se ne eliminiše, već se samo odlaže problem, jer severnije od nas stručni krugovi odnose se prema ovoj problematici puno liberalnije. Dobar je primer Danske gde su 2014. godine prihvatili BYOT (Bring Your Own Technology) program, a odlučeno je da se svaka škola obavezuje da obezbedi WI-FI (Wireless-Fidelity) pokrivenost. U našem istraživanju tražimo odgovor kako se ophode nastavnici i učenici prema ovom pitanju u Vojvodini. Pokušavamo da opravdamo našu pretpostavku prema kojoj su nastavnici skeptični u vezi sa korišćenjem mobilnih telefona, a posebnu averziju imaju oni nastavnici koji ne poseduju pametne (smart) telefone. Podatke smo pri ku pili pomoću onlajn-anketiranja u kojem je učestvovalo 455 učenika i 49 nastavnika iz devet vojvođanskih opština.

O članku

jezik rada: srpski, engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak
DOI: 10.17810/2015.08
objavljen u SCIndeksu: 24.07.2015.

Povezani članci

Nema povezanih članaka