Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:4
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 7 od 10  
Back povratak na rezultate
Teško trovanje verapamilom - uspešan tretman kalcijumom
aKlinički centar Kragujevac, Centar za urgentnu medicinu
bKlinički centar Kragujevac, Centar za nuklearnu medicinu

e-adresatoxicokg@gmail.com
Sažetak
Verapamil kao lek iz grupe blokatora kalcijumskih kanala, blokira ulazak kalcijuma u ćeliju. U akutnom trovanju verapamilom se potenciraju njegovi farmakološki efekti na kontraktilnost i sprovođenje u miokardu. Prikaz slučaja: Pacijentkinja stara 33 godine, primljena je u Centar za urgentnu medicinu somnolentna, hipotenzivna, bradikardična sa atrioventrikularnom disocijacijom. Uspešan medikamentozni tretman doveo je do povoljnog ishoda. Zaključak: Navedeni prikaz slučaja smatramo važnim jer u nama dostupnoj literaturi nije opisana primena tako visoke doze kalcijuma u kratkom vremenskom periodu, koja je dala povoljan efekat u trovanju verapamilom.
Reference
Barrow, P.M., Houston, P.L., Wong, D.T. (1994) Overdose of sustained-release verapamil. British journal of anaesthesia, 72(3): 361-5
Chimienti, M., Previtali, M., Medicia, A., Piccinini, M. (1982) Acute verapamil poisoning: Successful treatment with epinephrine. Clinical cardiology, 5(3): 219-22
Dawson, A.H. (2004) Class IV antidyshrytmic drugs (calcium-channel blockers). u: Dart R, [ur.] Medical toxicology, Lippincott Williams&Wilkins, third edition p. 695-699
de Roos, F. (1998) Calcium channel blockers. u: Goldfrank LR Flomenbaum NE, Weisman RS, Howland MA, Hoffman RS [ur.] Goldfrank s toxicologic emergencies, Stamford, Connecticut: Appleton&Lange, 6th ed.p. 829-843
Harris, N.S. (2006) A 40-year-old woman with hypotension after an overdose of amlodipine. New England Journal of Medicine, 355(6): 602
Joksović, D. (1999) Akutna trovanja lekovima. Beograd: Rivel Co
Lüscher, T.F., Noll, G., Stürmer, T., Huser, B., Wenk, M. (1994) Calcium gluconate in severe verapamil intoxication. New England journal of medicine, 330(10): 718-20
Magdalan, J. (2003) New treatment methods in verapamil poisoning: Experimental studies. Pol J Pharmacol, 55(3), str. 425-32
Mokhlesi, B., Leikin, J.B., Murray, P., Corbridge, T.C. (2003) Adult toxicology in critical care: Part II: Specific poisonings. Chest, 123(3): 897-922
Patel, N.P., Pugh, M.E., Goldberg, S., Eiger, G. (2007) Hyperinsulinemic euglycemia therapy for verapamil poisoning: A review. American journal of critical care, 16(5): 498-503
Ramo, M.P., Grupp, I., Pesola, M.K., Heikkila, J., Luomanmaki, K., Schroder, T., Grupp, G. (1992) Cardiac glycosides in the treatment of experimental overdose with calcium-blocking agents. Research in Experimental Medicine, 192(1): 335
Ranniger, C., Roche, C. (2007) Are one or two dangerous? Calcium channel blocker exposure in toddlers. Journal of emergency medicine, 33(2): 145-54
Spurlock, B.W., Virani, N., Henry, C.A. (1991) Verapamil overdose. West J Med, 154(2), str. 208-211
Strubelt, O. (1984) Antidotal treatment of the acute cardiovascular toxicity of verapamil. Acta Pharmacol Toxicol, 55(3), str. 231-7
 

O članku

jezik rada: engleski
vrsta rada: prikaz slučaja
objavljen u SCIndeksu: 25.05.2010.

Povezani članci

Arhiv za farmaciju (2004)
Eliminacija paracetamola urinom kod pušača
Kovačević Ivan, i dr.

Vojnosanitetski pregled (2003)
Akutna trovanja kardiovaskularnim lekovima
Vučinić Slavica, i dr.

Vojnosanitetski pregled (2009)
Farmakodinamski i farmakokinetski efekti primene flumazenila i teofilina kod pacova akutno trovanih diazepamom
Šegrt Zoran, i dr.

prikaži sve [8]